Litteraturcirkeln VIII: Väinö Linna 100 år

Kirjallisuuspiiri

Författare, FD Panu Rajala berättar om sitt verk Päivä on tehnyt kierroksensa. Väinö Linna muistelee som utkommer för att fira Väinö Linnas 100-årsjubileum. Boken baserar sig på ett omfattande, tidigare opublicerat intervjumaterial från 1970-talet. Som intervjuare fungerar förläggare Touko Siltala. Deltagande förutsätter anmälan.

Programmet för höstens litteraturcirklar är planerat av Anna Baijars och Touko Siltala. Anna Baijars är verkställande direktör och förläggare för förlaget Gummerus. Utöver litteratur inspireras hon av musik, havet och förändringar inom bokbranschen. Touko Siltala som är verkställande direktör och förläggare för förlaget Siltala. Under den största delen av sin karriär har han arbetat med inhemsk litteratur men börjar intressera sig ännu mera för betydande översatt litteratur, biografier och historisk forskning.

Liknande händelser

Kuva: MIlka Alanen

Litteraturcirkeln: Sanna Pelliccioni & Leena Virtanen

I del fem i fackboksserien Suomen supernaisia blir vi bekanta med runo-sångaren Larin Paraskes glädjeämnen, sorger och lyriska verser. Författare Leena Virtanen och illustratör Sanna Pelliccioni intervjuas av Teos VD Nina Paavolainen. Litteraturcirkelns p..