Litteraturcirkel: Anneli Kanto

Anneli_Kanto_9611_CROPPED

Anneli Kannon kirjailijakuva 2016, kuvaaja Marek Sabogal

Anneli Kantos nya roman Rottien Pyhimys handlar om målandet av Heliga korsets kyrka i Hattula på 1500-talet. Vilka var målarna, som prydde de finska medeltida kyrkorna med bilder på helgon och bibliska berättelser? Författare Anneli Kanto berättar om sin fascinerande resa till det medeltida Finland. Anna Baijars intervjuar.

Du kan beställä boken Rottien pyhimys till nedsatt medlemspris 22,90 €/st (norm. 24,90 €). Genom att använda länken under så behöver du inte en en rabatt-kod, du erhåller rabatten direkt.Rabatten är i kraft fram till 30.4.2021.

Programmet för vårens litteraturcirklar är planerat av Anna Baijars och Touko Siltala. Anna Baijars är verkställande direktör och förläggare för förlaget Gummerus. Utöver litteratur inspireras hon av musik, havet och förändringar inom bokbranschen. Touko Siltala är förläggare vid förlaget Siltala. Under den största delen av sin karriär har han arbetat med inhemsk litteratur men börjar intressera sig ännu mera för betydande översatt litteratur, biografier och historisk forskning.

Må 12.4.2021, kl. 17. Evenemanget sänds som direktsändning.

Liknande händelser

Kuva: Helen Korpak

Litteraturcirkeln: Annika Luther

Författare och biolog Annika Luther berättar om sitt verk Rukiin viljava historia (Rågen. En spretig historia). Till sin utbildning är Luther biolog och arbetar som lektor i biologi, geografi och humanekologi vid Tölö gymnasium. Sedan tidigare har tre ro..