Kansallisgallerian julkaisut – vaihtuvia erikoisetuja

Kansallisgalleria

Kuva: Kansallisgalleria Jenni Nurminen.

Kansallisgallerian Museoshop-verkkokauppa ja museokaupat tarjoavat Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen jäsenille vaihtuvia erikoistarjouksia esimerkiksi ajankohtaisista julkaisuista. Museokauppojen tuotto käytetään suoraan Kansallisgallerian museoiden toimintaan. Eduista tiedotetaan tapauskohtaisesti yhdistyksen verkkosivuilla ja sähköpostitse.

Kansallisgallerian muodostavat Ateneumin taidemuseo, Nykytaiteen museo Kiasma ja Sinebrychoffin taidemuseo. Kansallisgalleria on Suomen suurin taidemuseo-organisaatio ja kansallinen kulttuurilaitos, jonka museoissa vierailee vuosittain yhteensä yli 600 000 kävijää. Taidemuseoiden lisäksi Kansallisgalleria ylläpitää Kansallisgallerian kokoelmaa. Kokoelmaan kuuluu lähes 42 000 taideteosta, taidehistoriallisia arkistoaineistoja ja esineitä.