Kulturträff: Själarnas Ö

Själarnas Ö

Föreställningen Själarnas ö baserar sig på Johanna Holmströms succéroman med samma namn. Berättelsen utspelar sig på mentalsjukhuset på Själö i den åboländska skärgården dit kvinnor i olika åldrar och med olika bakgrund och diagnoser skickas – men få av dem någonsin lämnar. Vardagen på hospitalet präglas av längtan och sorg men också av samhörighet, vänskap och livsvilja.

Den musikspäckade pjäsen har regisserats av Mikaela Hasán, koreografin är gjord av Hanna Brotherus och skådespelar ensemblen utgörs av bl.a. Minttu Mustakallio, Ylva Ekblad, Sofia Heikkilä, Saga Sarkola och Johanna af Schultén. ”De olyckliga själarna sjunger högt av hela hjärtat. När sången ljuder som starkast är det som om alla rösterna smälts samman till en enda röst.

Alumnföreningen har reserverat 50 platser till pjäsen till alumnpriset 42 € (reg. 48 €) – anmäl dig via länken nedan senast den 1.10. Köp sedan din biljett från Svenska Teaterns biljettförsäljning (Norra Esplanaden 2, ti-fre kl. 16-18) med bokningsnumret 571-28459652 senast den 1.10 eller betala din biljett med den personliga betalningslänken som sänds per e-post i början av oktober till alla som anmält sig. Då man löser ut sin biljett från Svenska Teaterns biljettförsäljning tillkommer inga serviceavgifter, men ifall man betalar via e-post länken tillkommer en serviceavgift på 1 €.

Tisdagen den 1.11.2022 klockan 19, Svenska Teatern (Norra Esplanaden 2).