Kulturträff: Själarnas Ö

Själarnas Ö

Föreställningen Själarnas ö baserar sig på Johanna Holmströms succéroman med samma namn. Berättelsen utspelar sig på mentalsjukhuset på Själö i den åboländska skärgården. Dit skickas kvinnor i olika åldrar, med olika bakgrund och diagnoser – men få av dem lämnar aldrig ön. Vardagen på mentalsjukhuset präglas av längtan och sorg men också av samhörighet, vänskap och livsvilja.

Den musikspäckade pjäsen har regisserats av Mikaela Hasán, koreografin är gjord av Hanna Brotherus och skådespelar ensemblen utgörs av bl.a. Minttu Mustakallio, Saga Sarkola och Johanna af Schultén.

De olyckliga själarna sjunger högt av hela hjärtat. När sången ljuder som starkast är det som om alla rösterna smälts samman till en enda röst.

Alumnföreningen har reserverat 50 platser till pjäsen till alumnpriset 42 € (reg. 48 €). Anmäl dig via länken nedan och köp sedan din biljett från Svenska Teaterns biljettförsäljning (ingång från Mannerheimvägen genom Café Artist dörrar) eller från Lippupiste servicepunkter med bokningsnumret 571-28459652. Vid Lippupiste servicepunkterna tillkommer serviceavgift och möjliga beställnings- och betalningssättavgifter. Svenska Teaterns biljettförsäljning är stängd under sommaren och öppnar igen i augusti ( öppet ti-lö kl. 12-18). Biljetter bör lösas ut senast den 1.10.

Tisdagen den 1.11.2022 klockan 19, Svenska Teatern (Norra esplanaden 2).

Liknande händelser

Kulturträff: Hypnotic Brass Ensemble i Huvila-tältet

Alumnföreningens höst startar med ett kulturprogram då Hypnotic Brass Ensemble och Bobby Oroza uppträder i Huvila-tältet på  Helsingfors festspel och bjuder på jazz och soul. Förutom konserten bjuds alumnerna även 15% rabatt på biljetterna och ett f..

Kulturträff: Esquive