Aivot tarvitsevat seuraa – mitä se tarkoittaa eri ikävaiheissa?

Kuvituskuva

Miksi lapsuus on niin tärkeää aikaa aivoille? Mikä on sosiaalisten suhteiden merkitys ihmisen ikääntyessä? Tervetuloa kuuntelemaan huippuasiantuntijoiden puheenvuoroja sosiaalisten suhteiden merkityksestä aivoille Aivoviikon maksuttomaan webinaariin! Puhumassa ovat akateemikko Riitta Hari, apulaisprofessori Linnea Karlsson, tutkimusjohtaja Eino Solje, ylilääkäri Risto Vataja ja toimitusjohtaja Jenni Pajunen.

Webinaarin järjestävät yhteistyössä Aivosäätiö sekä Aalto-yliopisto, Aalto Brain Centre, Helsinki Brain & Mind, Helsingin yliopisto, Helsingin yliopiston Alumniyhdistys, Suomen Aivot ja Suomen Aivotutkimusseura. Ilmoittaudu tapahtumaan Aivosäätiön sivuilla 13.3. mennessä – ilmoittautuneille lähetetään jälkikäteen myös tallenne webinaarista.

17.00 Tilaisuuden avaus
Puheenjohtaja, professori Lauri Parkkonen, Aalto-yliopisto

17.05 Miksi aivoterveyttä kannattaa edistää?
Ylilääkäri Risto Vataja, Suomen Aivot ry

Toimitusjohtaja Jenni Pajunen, Aivosäätiö

17.15 Aivot, mieli ja sosiaalinen vuorovaikutus
Akateemikko Riitta Hari, Aalto-yliopisto

17.45 Aivoterveyden perusta rakennetaan lapsuudessa
Apulaisprofessori Linnea Karlsson, Turun yliopisto

18.15 Ikääntyvät sosiaaliset aivot: uhat ja kuinka niiltä voisi suojautua?
Tutkimusjohtaja Eino Solje, Itä-Suomen yliopisto

18.45 Tilaisuuden päätös
Puheenjohtaja, professori Lauri Parkkonen, Aalto-yliopisto

Keskiviikko 15.3.2023 kello 17-19. Tapahtuma toteutetaan kokonaan verkossa ja osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille erikseen.