Alumn Afterwork: Studenters valborgstraditioner

Alumn Afterwork-träffarna erbjuder en möjlighet att höra intressanta historier från universitetet och träffa andra alumner med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger eller barer som har en koppling till universitetet eller studentlivet. Vi reserverar ett kabinett eller ett eget hörn för alumnerna med lite tillhörande snacks. Först berättar kvällens gäst om något för universitetsgemenskapen aktuellt tema, och därefter är det mingel och diskussion med gamla och nya alumnbekantskaper.

Gäst på vårens Alumn Afterwork är Ahto Harmo, arkivarie vid Helsingfors universitets studentkår, som berättar om studenters valborgstraditioner från 1800-talet till 2000-talet. Välkommen att höra vad studenterna har hittat på för att fira första maj!

Afterwork tillställningen arrangeras på Myöhä Café & Bar. Myöhä som ägs av studentkåren och liggger i förbindelsegången mellan Brunnsgården och Tre Smeders skvären är studerandes egen bar där medlemmar i Alummnföreningen får medlemsrabatt på vissa drycker.

Onsdag 24.4.2024 klockan 17-19, Myöhä Café & Bar (Mannerheimvägen 3, ingång från skvären vid Tre smeder eller från Brunnsgården)