Alumni Afterwork: Opiskelijoiden vappuperinteet

Alumni Afterwork -tapaamiset tarjoavat mahdollisuuden kuulla mielenkiintoisia tarinoita yliopistoyhteisöstä sekä tavata muita alumneja matalalla kynnyksellä lasillisen äärellä. Afterworkit järjestetään ravintoloissa tai baareissa, joilla on vahva kytkös yliopistoon tai opiskelijaelämään. Alumneille on varattu pientä naposteltavaa ja oma nurkka tai kabinetti, jossa illan vierailija kertoo meille tapaamisen aluksi jonkin yliopistoyhteisön tahon toiminnasta tai historiasta. Sen jälkeen on luvassa vapaata seurustelua illan aiheesta tai aiheen vierestä niin vanhojen kuin uusienkin alumnituttujen kanssa.

Kevään Alumni Afterworkin vieraana on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan arkistonhoitaja Ahto Harmo, joka kertoo meille opiskelijoiden vappuperinteistä 1800-luvulta aina 2000-luvulle. Tapahtuman paikka täsmentyy hiukan myöhemmin, jolloin myös ilmoittautuminen avautuu. Tervetuloa kuulemaan, mitä kaikkea opiskelijat ovat keksineet vapun juhlistamiseksi!

Keskiviikko 24.4.2024 kello 17-19, paikka vahvistetaan myöhemmin.

Viininmaisteluilta

Tervetuloa maistamaan laatuviinejä ja oppimaan niistä lisää alumnien viininmaisteluillassa! Pääsemme sommelierin ohjauksella maistamaan viittä Rhônen alueen viiniä Ranskasta ja opettelemme tunnistamaan niiden ominaisuuksia niin ulkonäön, tuoksun kui..

Alumni & Lapsi: Luonnontieteellinen museo

Maaliskuussa Alumnit suuntaavat yhdessä lasten ja lastenlasten kanssa Luonnontieteelliseen museoon. Helsingin yliopiston alaisuuteen kuuluvassa museossa on tarjolla kaksi tunnin mittaista opastettua kierrosta koko perheelle: Vuosi suomalaisessa luonnossa ja D..