Alumniyhdistys jatkaa kehittymistään

Blogi > Alumniyhdistys jatkaa kehittymistään
Julkaistu: 21.12.2020
Kirjoittaja Reidar Wasenius
on opiskellut viestintää valtiotieteellisessä tiedekunnassa. Hän on alumniyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja 2020 toimittuaan varapuheenjohtajana 2017, 2018 ja 2019. Hän on toiminut radio- ja televisiotoimittajana sekä koulutuksen ja liiketoiminnan kehittämisen parissa kansainvälisissä yrityksissä ja startupeille - mm. Finnish Business Angels Networkin toimitusjohtajana. Kuulet hänen äänensä useilla kielillä puhelimessasi sekä matkustaessasi VR:n junissa.
Helsingin yliopiston alumni ry – Helsingfors universitets alumner rf perustettiin 4.12.1990 eli 30 vuotta sitten. Se tuli tarpeeseen. Perustajat paloivat halusta pitää yhteyttä toisiinsa ja jakaa työelämässä saamiaan kokemuksia. Näin alumnit jatkoivat kehittymistään ja kasvamistaan. He saivat paljon eväitä kasvuunsa – samalla kun antoivat. Alumnilta alumnille. Tämän yhteisöllisyyden vahvalle perustalle toimintaa on rakennettu jo kolmen vuosikymmenen ajan.

Yliopisto on monelle alumnille se kiitorata, jonka ansiosta hän on saanut tuulta siipiensä alle ja noussut niihin korkeuksiin, jossa hänet sittemmin on totuttu näkemään. Uudesta asemastaan maailmaa tarkastellen, moni on syystäkin tuntenut kiitollisuutta opinahjoaan kohti. Samalla hänen näköalapaikkansa on tarjonnut mahdollisuuden jakaa omia arvokkaita näkökulmiaan yliopistolle. Yliopiston ja sen alumnien symbioosi on jatkunut vahvana jo pitkään yhdistyksen ansiosta.

Ilokseni alma materimme arvostaa meitä alumneja enemmän kuin koskaan. Helsingin yliopisto panostaa tästä vuodesta lähtien paljon omaan alumnitoimintaansa, jota järjestetään sekä yhdistyksen toiminnan rinnalla että yhteistyössä yhdistyksen kanssa. Yhdistyksellä on näin yliopiston kumppanina paremmat edellytykset kuin koskaan tehdä vahvaa ja tuloksellista yhteistyötä.

Löydät meidät tästä vuodesta lähtien osoitteessa Alumniyhdistys.fi ja olemme nyt tyylikkään yhtenäisesti @Alumniyhdistys kaikissa käyttämissämme yhteisöllisisissä välineissä. Olemmehan nimenomaan Helsingin yliopiston alumniyhdistys ja siksi Suomessa SE Alumniyhdistys.

Vahva ja toimiva yhteistyö on kaiken menestyksen perusta. Kukaan ei menesty yksin. Siksi yhdistyksen tuoreessa strategiassa 2021-2024 korostuvat painopistealueina sekä yhteisöllisyys alumnien välillä että yhteistyö kumppaneidemme kanssa. Erilaiset näkökohdat ja toisiaan täydentävät kyvykkyydet täydentävät toisiaan – sekä työelämässä että akateemisessa maailmassa.

On ollut erittäin antoisaa toimia yhdistyksen hallituksessa varapuheenjohtajana 2017, 2018 ja 2019 sekä puheenjohtajana tänä outona vuonna 2020. Hallitus ja toimistomme väki ovat tehneet lujasti töitä sen eteen, että yhdistyksellä olisi mahdollisimman vahva perusta rakentaa entistäkin antoisammaksi alumnien yhteisöksi. Sinullakin on paljon annettavaa – sellaista mitä lukuisat muut alumnit arvostaisivat jos vain kuulisivat siitä!

Kiitän lämpimästi jokaista aikaansa ja osaamistaan yhdistykselle antanutta sekä jokaista yhteistyötahoa rakentavasta kumppanuudesta! Paljon on yhdessä saatu aikaan ja lisää uutta on jo tulossa. Toivotan juuri sinulle jäsenenä, yhteiselle yhdistyksellemme, rakkaalle yliopistollemme ja jokaiselle yliopistolla tärkeää työtään tekevälle juuri sopivan haastavaa, eli kunkin kykyjä kehittävää vuotta 2021.

Reidar Wasenius
Hallituksen puheenjohtaja 2020