Ville Sinnemäki
Filosofian maisteri Ville Sinnemäki aloittaa Alumniyhdistyksen toiminnanjohtajana huhtikuussa. Rekrytointi loksahtaa sikäli paikalleen, että työmaa on hänelle tuttu monesta näkövinkkelistä.

Sinnemäki opiskeli Helsingin yliopistossa ranskalaista filologiaa kääntäjälinjalla ja valmistui vuonna 2006. Opiskeluaikanaan hän toimi aktiivisesti eri opiskelijajärjestöissä, muun muassa ylioppilaskunnan hallituksessa sekä Eteläsuomalaisen osakunnan kuraattorina. Hän toimi myös promootionsa gratistina ja opiskelijaedustajana yliopistokollegiossa sekä työskenteli opiskeluaikanaan lyhyissä pesteissä yliopiston hallinnossa.

– Humanistinen tutkinto on antanut minulle vahvan pohjan työelämään. Kääntäjän töitä en lopulta ole tehnyt, mutta monissa tehtävissä tarvitaan generalistin taitoja: muuntautumiskykyä, laaja-alaisuutta ja kykyä omaksua nopeasti suuria tietomääriä, Sinnemäki sanoo.

Valmistuttuaan Sinnemäki työskenteli muutaman vuoden HYY:n kulttuurisihteerinä. Hän tutustui Alumniyhdistyksen toimintaan, kun HYY ja Alumniyhdistys tekivät tiivistä yhteistyötä muun muassa alumnijuhlan järjestelyissä.

Kahdeksan viime vuotta Sinnemäki on työskennellyt Kuvataideakatemian, Sibelius-Akatemian ja Teatterikorkeakoulun opiskelijoiden muodostaman Taideyliopiston ylioppilaskunnan  pääsihteerinä, joten akateemisen järjestön täysipäiväinen pyörittäminen on tuttua puuhaa.

– Ihana palata taas alma materin piiriin. Näen Alumniyhdistyksen tulevaisuuden valoisana, vaikka koronavirus ikävä kyllä vaikeuttaakin toimintaa vielä jonkin aikaa. Yhdistyksellä on vahva pohja ja potentiaalia vaikka mihin. Olemme yliopiston läheinen yhteistyökumppani ja lähdemme hyvässä yhteistyössä viemään alumnien ja sivistyksen asiaa eteenpäin.