Alumni Afterwork

Alumni Afterwork -tapaamiset tarjoavat mahdollisuuden kuulla ajankohtaisia terveisiä yliopistolta ja tavata muita alumneja matalalla kynnyksellä lasillisen äärellä. Afterworkit järjestetään ravintoloissa tai baareissa, joilla on vahva kytkös yliopistoon tai opiskelijaelämään. Alumneille on varattu pientä naposteltavaa ja oma nurkka tai kabinetti, jossa illan vierailija kertoo meille tapaamisen aluksi jonkin yliopistoyhteisön tahon tai ajankohtaisen hankkeen kuulumisia. Sen jälkeen on luvassa vapaata kuulumisten vaihtoa ja seurustelua illan aiheesta tai aiheen vierestä niin vanhojen kuin uusienkin alumnituttujen kanssa.

Syksyn ensimmäisen Afterworkin vieraana on Alumniyhdistyksen jäsenetukumppaninakin tutuksi tullut Helsingin yliopiston kustantamo Gaudeamus. Kustannusjohtaja Leena Kaakinen kertoo meille yliopiston kustannustoiminnasta ja siitä, miten tutkijoiden työn tulokset päätyvät valmiiksi kirjoiksi. Tapaamisen paikkana on brittiläisten kampuspubien tyylinen Thirsty Scholar, joka sijaitsee aivan keskustakampuksen sydämessä Topelia-korttelin kivijalassa ja on erityisesti opiskelijoiden suosiossa.

Keskiviikko 26.10.2022 kello 17-19, Pub Thirsty Scholar (Fabianinkatu 37).

Viininmaisteluilta

Tervetuloa maistamaan laatuviinejä ja oppimaan niistä lisää alumnien viininmaisteluillassa! Pääsemme sommelierin ohjauksella maistamaan viittä Rhônen alueen viiniä Ranskasta ja opettelemme tunnistamaan niiden ominaisuuksia niin ulkonäön, tuoksun kui..

Alumni & Lapsi: Luonnontieteellinen museo

Maaliskuussa Alumnit suuntaavat yhdessä lasten ja lastenlasten kanssa Luonnontieteelliseen museoon. Helsingin yliopiston alaisuuteen kuuluvassa museossa on tarjolla kaksi tunnin mittaista opastettua kierrosta koko perheelle: Vuosi suomalaisessa luonnossa ja D..