Alumni & Lapsi: Teatteriseikkailu

nayttamo_rajattu

Kuva: Teatterimuseo

Maaliskuussa Alumnit suuntaavat yhdessä lasten ja lastenlasten kanssa Teatterimuseoon. Kaapelitehtaalla sijaitseva Teatterimuseo on tunnettu erityisesti esittävien taiteiden eri puoliin johdattavista työpajoistaan, joissa painotetaan kävijöiden omaa tekemistä ja oivalluksia. Tutustummekin museoon kaiken ikäisille sopivaksi räätälöidyn Teatteriseikkailu-työpajan kautta.

Teatteriseikkailussa tutustutaan teatterin eri osa-alueisiin ja ammatteihin sekä opitaan perusasioita teatteriesityksen tekemisestä. 1,5 tuntia kestävän seikkailun aikana osallistujat saavat kokeilla mm. valoja, nukketeatterinukkeja ja vanhoja efektilaitteita sekä pääsevät tutustumaan improvisaatioon kaikille sopivien harjoitusten kautta. Vierailun kruunaa Teatterimuseon oma Arkadia-teatteri, jossa ryhmän käytössä on oikeat teatteripuvut ja rekvisiittaa ja jossa kaikki halukkaat pääsevät ohjaajan johdolla luomaan yhteisen esityksen tai muutaman pienen kohtauksen oikealle näyttämölle. Teatteriseikkailun päätteeksi on vielä mahdollisuus tutustua omatoimisesti Teatterimuseon Everybody Dance -näyttelyyn.

Teatteriseikkailu sopii kaiken ikäisille 6-vuotiaasta alkaen ja on Alumniyhdistyksen jäsenille ja heidän perheilleen maksuton. Alumniyhdistykselle on varattu 2 peräkkäistä työpajaa (klo 12.30-14 ja klo 14.30-16), joihin kumpaankin mahtuu enintään 25 osallistujaa.

Lauantai 18.3.2023 kello 12.30 ja 14.30, Teatterimuseo (Kaapeliaukio 3, G-porras).

Alumni Afterwork: Podcastit

Alumni Afterwork -tapaamiset tarjoavat mahdollisuuden kuulla ajankohtaisia terveisiä yliopistolta ja tavata muita alumneja matalalla kynnyksellä lasillisen äärellä. Afterworkit järjestetään ravintoloissa tai baareissa, joilla on vahva kytkös yliopisto..
Kuva: JT-Line

Alumnien vappuristeily