Alumnien arvokahvila

Yhteisollisyys_HY

Helsingin yliopiston arvot uudistuivat uuden strategian myötä vuoden 2021 alussa. Yhteiset arvomme totuus, sivistys, vapaus ja yhteisöllisyys muodostavat strategiamme perustan ja ne ohjaavat jokapäiväistä toimintaa ja vuorovaikutusta. Arvot ovat yliopistomme perusrakenne, niihin perustuu kaikki se, mitä tavoittelemme ja minkä koemme hyväksi tai huonoksi. Arvojen merkitys ei ole staattinen, vaan se syntyy jatkuvasti asiasta yhdessä keskusteltaessa. Siksi haluammekin kutsua myös alumnimme yhteisen arvokeskustelun äärelle.

Helsingin yliopisto ja Helsingin yliopiston alumniyhdistys järjestävät yhdessä alumnien virtuaalisen arvokahvilan Zoomissa. Luvassa on mielenkiintoisia alustuksia yliopiston arvoista ja niiden merkityksestä. Arvokahvilassa jokainen pääsee myös fasilitoitujen ryhmäkeskustelujen muodossa keskustelemaan siitä, mitä arvot merkitsevät itselle ja miten yliopiston arvojen tulisi näkyä alumnitoiminnassa.

Tilaisuuden ohjelma

Tervetuloa
Yhteyspäällikkö Minnis Vierikko, Helsingin yliopisto, Helsinki Alumni -yhteisö
Toiminnanjohtaja Ville Sinnemäki, Helsingin yliopiston alumniyhdistys

Keskusteluun virittäytyminen
Helsingin yliopiston arvot, kansleri Kaarle Hämeri
Mitä arvot merkitsevät minulle, professori Tuomas Heikkilä
Miten yliopiston arvot näkyvät työssäni, tietokirjailija ja tiedetoimittaja Marjo T. Nurminen

Työpajatyöskentely

Loppukeskustelu

Tämä tapahtuma on osa Helsingin yliopiston ja Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen yhteistyötä alumnitoiminnassa. Alumneille on tarjolla runsaasti monipuolista toimintaa.

Helsinki Alumni on Helsingin yliopiston maksuton alumniyhteisö. Yhdessä muodostamme Suomen suurimman asiantuntijayhteisön, jossa pääset verkostoitumaan tieteen äärellä, jakamaan omaa osaamistasi, hyödyntämään monipuolisia alumnipalveluita sekä oppimaan jatkuvasti uutta.

Helsingin yliopiston alumniyhdistys on alumnien itsenäinen ja aktiivinen yhdistys, joka tarjoaa jäsenilleen monipuolista ohjelmaa seminaareista kulttuuritapahtumiin ja matkoista juhliin, rahanarvoisia etuja yhteistyökumppaniemme kautta sekä mahdollisuuden vaikuttaa yliopistoyhteisön kehitykseen.

Maanantaina 7.6.2021 klo 16-18. Tapahtuman zoom-linkki lähetetään ilmoittauneille.