Itämeripäivä

itameripv_fb_1200x630px_teksti_1_3

John Nurmisen Säätiö kutsuu Alumniyhdistyksen jäsenet osallistumaan Itämeripäivään, joka on jokavuotinen juhlapäivä meren kunniaksi. Itämeripäivää vietetään vuosittain aina elokuun viimeisenä torstaina erilaisten tapahtumien ja tempausten parissa eri puolilla Suomea. Teemapäivän tavoitteena on nostaa esille tärkeitä merellisiä aiheita ja innostaa tekemään konkreettisia tekoja Itämeren hyväksi.

Itämeripäivä avataan torstaiaamulla 27.8. kaikille avoimella keskustelutapahtumalla Esplanadin lavalla klo 8.30-10.45. Tilaisuuden avaavat Helsingin kaupungin pormestari Jan Vapaavuori ja John Nurmisen Säätiön toimitusjohtaja Annamari Arrakoski-Engardt. Merellisen musiikkiesityksen tarjoilee nuorisokuoro Vivace. Keskusteluja luotsaa Baba Lybeck.

Aamunavauksen ohjelmaan osallistuvat mm. presidentti Tarja Halonen, ympäristö- ja ilmastoministeri Krista Mikkonen, Helsingin yliopiston ympäristöekonomian professori Markku Ollikainen ja tietokirjailija Marjo T. Nurminen.

Kaikille avoimia keskusteluja voi seurata paikan päällä sekä kotipäätteen äärellä, sillä Helsingin Sanomat julkaisee keskustelut suorina lähetyksinä. Suoratoistolinkki lähetetään kaikille ilmoittautuneille ja julkaistaan tällä sivulla ennen tapahtumaa.

To 27.8.2020 klo 8.30, Esplanadin lava, Unioninkatu 18