Keskustelu Tiedekulmassa: Haloo, politiikka!

haloo-suomi-digibanneri

Runsaasti tunteita herättävät ja ihmisten mielipiteitä voimakkaasti jakavat kysymykset näyttävät usein määrittelevän poliittisen agendan ja keskustelun julkisuudessa. Samaan aikaan viestintä korostuu yhä enemmän puolueiden ja poliitikkojen työssä. Puolueet eivät kuitenkaan ole pystyneet tekemään politiikasta houkuttelevampaa.

Haloo, politiikka! -keskustelussa asiantuntijat pohtivat, miten politiikan murros vaikuttaa kansalaisten osallistumiseen ja luottamukseen päättäjiä kohtaan. Keskustelemassa ovat Veikko Isotalo, Marko Junkkari ja Jenni Karimäki. Keskustelun juontaa Jari Hanska.

Haloo, politiikka! -keskustelussa käsitellään aluevaalien jälkeen mm. seuraavia poliittiseen kulttuuriin liittyviä kysymyksiä:

• Miten politiikan muuttunut julkisuus ja viestinnän korostuminen on muuttanut puolueiden toimintaa ja kuinka eri puolueet ovat reagoineet murrokseen?
  • Miten puolueiden kova sisäinen kilpailu vaikuttaa politiikkaan ja siitä välittyvään kuvaan?
  • Millaisia vaikutuksia tällä kaikella on poliittiseen osallistumiseen ja jakolinjoihin?

Tiedekulman kevään Haloo, Suomi! -keskustelusarjassa äänessä ovat muun muassa demokratian, talouden, politiikan ja identiteettien tutkimuksen asiantuntijat, jotka käsittelevät nykyistä keskusteluilmapiiriä ja poliittisia kysymyksiä ajankohtaisten aiheiden kautta. Tutustu tarkemmin ohjelmaan ja seuraa keskustelua striimin välityksellä Tiedekulman sivuilta alla olevan linkin kautta.

Tapahtuma on kaikille avoin ja siihen voi osallistua myös spontaanisti ilmoittautumatta erikseen.

Tiistai 1.2.2022 kello 17, tapahtumaa voi seurata ainoastaan suoratoistona.

Pinnan alla: Suomalaiset antiikkikokoelmat

Helsingin yliopiston alumniyhdistys ja Christine ja Göran Schildtin säätiö järjestävät yhteistyössä Pinnan alla -tapahtumasarjan, johon kuuluu kaksi luentoa keväällä 2023. Tapahtumasarja huipentuu alkusyksyllä 2023, jolloin on vuorossa luentojen t..

Pinnan alla: Alvar Aallon arkkitehtuuri