Kirjallisuuspiiri VI: Anni Kytömäki

Kirjallisuuspiiri

Kirjailija Anni Kytömäen uutuusromaani Margarita sijoittuu 1950-luvulle; polioepidemian, tehometsätalouden synnyn ja laskevan syntyvyyden aikaan. Kuinka kirjailija tulikaan tarttuneeksi aiheisiin, jotka ovat kirjan ilmestyessä päivänpolttavia? Ja miten tähän kaikkeen liittyy jokihelmisimpukka, Margaritana margaritifera? Haastattelijana kustantaja Anna Baijars. Osallistuminen edellyttää ilmoittautumista.

Kirjallisuuspiirin vetäjät ja ohjelman suunnittelijat ovat Anna Baijars ja Touko Siltala. Baijars on Gummeruksen toimitusjohtaja ja kustantaja, joka inspiroituu kirjallisuuden lisäksi musiikista, merestä ja kirja-alan muutoksista. Siltala on Kustannusosakeyhtiö Siltalan toimitusjohtaja ja kustantaja. Pääosan urastaan hän on työskennellyt kotimaisen kaunokirjallisuuden parissa, mutta merkityksellinen käännöskirjallisuus, elämäkerrat ja muistelmat sekä suomalainen historiantutkimus kiinnostavat yhä enemmän.

Ma 12.10.2020 klo 17-18, Porthania sali PIII, Yliopistonkatu 3.

Kirjallisuuspiiri: Salla Leponiemi

Kirjallisuuspiirissä keskustellaan Salla Leponiemen teoksesta Niin kauan kuin tunnen eläväni. Taidemaalari Elin Danielson. Miksi menestynyt ja omana aikanaan laajasti tunnustusta saanut kultakauden taidemaalari Elin Danielson-Gambogi tunnetaan nykyään mon..

Kirjallisuuspiiri: Anna Kortelainen

Kirjallisuuspiirissä keskustellaan Anna Kortelaisen teoksesta Uusi Viipuri. Entä jos jatkosota ei olisikaan syttynyt ja suunnitelmat Viipurin evakoille rakennettavasta uudesta kaupungista olisivatkin toteutuneet? Miten nuori Urho Kekkonen liittyy tähän kai..