Kirjallisuuspiiri: Anneli Kanto

Anneli_Kanto_9611_CROPPED

Anneli Kannon kirjailijakuva 2016, kuvaaja Marek Sabogal

Anneli Kannon uutuusromaani Rottien pyhimys kertoo Hattulan Pyhän Ristin kirkon maalaamisesta 1500-luvulla. Keitä olivat maalarit, jotka koristivat Suomen keskiaikaisia kirkkoja pyhimysten ja Raamatun kertomusten kuvin? Miten he maalasivat, mitä he tavoittelivat, mitä ajattelivat? Kirjailija Anneli Kanto kertoo kiehtovasta matkastaan keskiajan Suomeen. Haastattelijana Anna Baijars.

Voit tilata kirjan Rottien pyhimys jäsenetuhintaan 22,90 €/kpl (norm. 24,90 €). Kun käytät alla olevaa linkkiä et tarvitse erillistä koodia, saat alennuksen heti käyttöön. Alennus on voimassa 30.4.2021 asti.

Kirjallisuuspiirin vetäjät ja ohjelman suunnittelijat ovat Anna Baijars ja Touko Siltala. Baijars on Gummeruksen kustantaja, joka inspiroituu kirjallisuuden lisäksi musiikista, merestä ja kirja-alan muutoksista. Siltala on Kustannusosakeyhtiö Siltalan kustantaja. Pääosan urastaan hän on työskennellyt kotimaisen kaunokirjallisuuden parissa, mutta merkityksellinen käännöskirjallisuus, elämäkerrat ja muistelmat sekä suomalainen historiantutkimus kiinnostavat yhä enemmän.

Ma 12.4.2021 klo. 17. Tilaisuus lähetetään suoratoistona.

Kuva: Miikka Pirinen / S&S

Kirjallisuuspiiri: Susanna Hast

Susanna Hast tutkii omakohtaisessa esikoisromaanissaan Ruumis/huoneet väkivallan ja trauman mekanismeja ja sitä naisia vastaan käytävää hiljaista sotaa, josta ei jää merkintöjä historiankirjoihin. Teos näyttää, miten ruumis muistaa sen mitä kieli..

Kirjallisuuspiiri: Tapio Lahtero