KULTTUURITREFFIT: DESIGNMUSEO ARABIA

1920X1080_arabia_DSC_5843-2526505760-O

Arabian tehdas

Designmuseo Arabia toimii vuonna 1948 perustetun Arabian museon tiloissa tehtaan ylimmässä kerroksessa. Arabian museo sai alkunsa vuonna 1941 tehtaan taiteellisen johtajan, keramiikkataiteilija Kurt Ekholmin aloitteesta. Ekholm perusti myös Arabian taideosaston, jonka tehtävänä on kehittää Suomen keraamista kulttuuria. Opastuksella tutustutaan muotoilun historiaan Designmuseossa, sen tulevaisuuteen Design Lab Galleriassa sekä tähän päivään Arabian Taideosastoyhdistyksen tiloissa. Näyttelyissä on esillä ennennäkemättömiä muotoilun harvinaisuuksia sekä suomalaisia klassikoita.

Alumniyhdistyksen jäsenille on varattu kaksi opastusta (à 25 hlö) näyttelyyn. Opastukset alkavat klo 16.30 (suomen- ja ruotsinkielinen opastus). Ilmoittaudu haluamallesi opastukselle ja maksa osallistumismaksu 7€ Alumnikaupassa. Osallistumismaksuun kuuluu opastus ja sisäänpääsy museoon.

Ti 10.3.2020 klo 16.30, Iittala & Arabia Design Centre, Hämeentie 135 A

Kulttuuritreffit: Ranskan uusi aalto

Alumniyhdistyksen Kulttuuritrefeillä tutustutaan Kino Reginassa ranskalaisen elokuvan uuteen aaltoon elokuvaesityksen ja siihen liittyvän luennon kautta. Ensin kuullaan uutta aaltoa käsittelevä luento (kesto 150 min), joka on osa Helsingin yliopiston eloku..
Kuva: Otto-Ville Väätäinen