Kulttuuritreffit: Third Practice -tanssiesitys

TeroSaarinen_ 1200X847_kuvaaja_Kai Kuusisto

Choreography: Tero Saarinen Photo: Kai Kuusisto In photo: Natasha Lommi, Pekka Louhio

Yleisön pyynnöstä – Third Practice -tallenne on vielä katsottavissa vain Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen jäsenille!

Tero Saarinen Companyn ja Helsingin Barokkiorkesterin uusi suurteos peilaa arvojen ja perspektiivien muutosta murroksessa. Claudio Monteverdin vallankumoukselliset, pakahduttavan kauniit madrigaalit lihallistuvat näyttämölle kahdentoista tanssijan ja muusikon, tenori Topi Lehtipuun sekä virtuaalisopraano Núria Rialin taiturillisena tulkintana. Kansallisoopperassa kuvatun monikameratuotannon ohjaajana ja pääkuvaajana toimii Thomas Freundlich (Lumikinos Production).

Third Practice kantaesitettiin kansainvälisenä yhteistuotantona Cremonan Monteverdi-festivaalilla Italiassa 2019. Odotettu Helsingin ensi-ilta peruuntui koronapandemian vuoksi Kansallisoopperan Alminsalissa kahdesti kesäkuussa 2020 ja maaliskuussa 2021.

Nyt sinulla on ainutlaatuinen tilaisuus nähdä teos Vimeosta kotisohvaltasi, sinulle sopivana ajankohtana 6.5.2021 asti. Esityksen lopuksi saat nähdä taiteilijakeskustelun, jossa Iiris Aution haastateltavana ovat koreografi Tero Saarinen, musiikin johtaja Aapo Häkkinen, tenori Topi Lehtipuu ja tanssija Annika Hyvärinen.

Tero Saarinen Companyn Third Practice -teos tavoittaa tallenteenakin kaipuun aineettomat heijastukset. Thomas Freundlichin ohjaus tanssia ja barokkimusiikkia yhteen sulauttavasta esityksestä on komea, itsenäinen taideteos. – Helsingin Sanomat

Lippujen lunastus

Voit ostaa esitykseen alumnilipun (35 €) tai tukea Tero Saarinen Companyn työtä tukilipulla (100 €). Molemmat liput sisältävät tanssiteoksen katsomisoikeuden, musiikkia ja työryhmää esittelevän elämykselliseen digikäsiohjelmaan ja jatkotilaisuuden. Digikäsiohjelma on suunniteltu selattavaksi älypuhelimella tai tablettilaitteella.

Teoksen katsominen

Kun olet ostanut lipun Alumnikaupasta, pääset katsomaan tallennetta Vimeosta lipusta löytyvällä koodilla. Tallenne on katsottavissa 6.5. klo 23:59 asti. Kun nettiyhteys pelaa, asia on yksinkertainen: mene osoitteeseen, syötä lipussasi oleva koodi ja paina “katso”. Voit katsoa sisältöä useita kertoja. Tero Saarinen Company auttaa tarvittaessa tallenteen katsomiseen liittyvissä kysymyksissä osoitteessa info@terosaarinen.com

Nostetaan etämalja taiteelle! – esityksen jatkot järjestetään torstaina 6.5.2021 kello 17-18

Alumniyhdistyksen jäsenille järjestetyssä jatkotilaisuudessa keskustellaan taidekokemuksesta sekä teoksen herättämistä ajatuksista yhdessä koreografi Tero Saarisen ja kehityspäällikkö Maiju Ristilän kanssa. Osallistuminen jatkoille edellyttää lipun ostoa ja ilmoittautumista Alumniyhdistykselle. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään 5.5.2021 Kulttuuritreffien palautelomake, jossa voi ennakkoon esittää kysymyksiä käsiteltäväksi jatkoilla.

Katso tanssiesitys to 15.4.2021- to 6.5.20201 välisenä aikana sinulle sopivana ajankohtana. Osallistu jatkoille torstaina 6.5.2021 kello 17-18, zoom-palvelussa.

Kulttuuritreffit: Ranskan uusi aalto

Alumniyhdistyksen Kulttuuritrefeillä tutustutaan Kino Reginassa ranskalaisen elokuvan uuteen aaltoon elokuvaesityksen ja siihen liittyvän luennon kautta. Ensin kuullaan uutta aaltoa käsittelevä luento (kesto 150 min), joka on osa Helsingin yliopiston eloku..
Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Kulttuuritreffit: Fanny ja Alexander