Lukuvuoden avajaiset 2021-2022

HY_päärakennus

Helsingin yliopiston rehtorilla on ilo kutsua Helsingin yliopiston opiskelijat, henkilökunta ja yliopiston ystävät uuden lukuvuoden 2021-2022 avajaisiin maanantaina 6.9.2021.

Lukuvuoden avajaisia vietetään tänäkin vuonna etäyhteyksin ja avajaisten verkkolähetystä voi seurata Helsingin yliopiston YouTube-kanavalla klo 12.00 alkaen.

Avajaisjuhlan ohjelmassa on rehtori Jari Niemelän avajaispuhe sekä henkilökunnan ja ylioppilaskunnan tervehdykset, jotka pitävät Helsingin yliopiston dosenttiyhdistyksen puheenjohtaja Jukka Hoffrén sekä Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja Jessika Isomeri. Avajaisten musiikista vastaa Ylioppilaskunnan Soittajien kvartetti.

Yliopiston lukuvuoden ekumeeninen avajaisjumalanpalvelus on seurattavissa Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan YouTube-kanavalla avajaisjuhlan jälkeen klo 13.30 alkaen. Avajaisjumalanpalveluksessa saarnaa piispa Teemu Laajasalo. Tunnustuksettoman tilaisuuden puheen pitää professori Johanna Björkroth ja puheen tallenne on katsottavissa Helsingin yliopiston YouTube-kanavalla klo 13.30 alkaen.

Tervetuloa lukuvuoden virtuaaliavajaisiin!

Fuksiseikkailu 2021: Alumnirasti

HUOM: Tapahtuman ajankohta on muuttunut! Alun perin ilmoitetusta poiketen Fuksiseikkailu järjestetään 5.10.2021. “Loistava yhdistelmä hauskuutta ja hyödyllisyyttä!” Tule mukaan fuksiseikkailuun! Fuksiseikkailu on Helsingin yliopiston ylioppilasku..

Tekoja maailman parhaaksi – lahjoittajat yliopiston tukena