(PODCAST) Tie­deklu­bi 4/2020

kuulokkeet-scaled-e1588074867170-1024×576

Voidaanko kokemuksia suunnitella? Muodostavatko kuulokkeet todellisuuskuplia? Olemmeko matkalla informaatioaikakaudesta kokemusaikakauteen? Muun muassa näihin kysymyksiin etsitään vastauksia lokakuun tiedeklubilla, kun Aalto-yliopiston professorit Virpi Roto ja Sebastian Schlecht keskustelevat voimakkaassa nousussa olevan tutkimusalan, kokemustutkimuksen, näkymistä. Keskustelu käydään englanniksi.

Tunnin mittaiset Tiedeklubit tarjoavat mielenkiintoista tiedeohjelmaa työpäivän päätteeksi. Syksyn 2020 klubien ohjelmasta vastaavat Tulevaisuuden tutkimuksen seura, Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta (TJNK) ja Tieteellisten seurain valtuuskunta (TSV). Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston Alumniyhdistys. Tapahtumapaikkana toimii Manala. Tiedeklubeille on vapaa pääsy. Kaikki syksyn tiedeklubit äänitetään ja podcastit julkaistaan klubien jälkeisinä päivinä SoundCloudissa. SoundCloud-tililtä löytyy myös keväällä 2020 kuultujen tiedeklubien keskustelut.

Lokakuun tiedeklubi julkaistaan ainoastaan podcastina SoundCloudissa 29.10.2020.

Tiedeklubi: Lääkekehitys taistelussa sairauksia vastaan

Miten molekyylistä syntyy uusi lääke? Lääkekehityksen merkitys on korostunut koronapandemian aikana ja se kasvaa myös tulevaisuudessa. Tule kuulemaan lääkekehityksen vaiheista, mahdollisuuksista sekä alan uusimmista puheenaiheista. Marraskuun Tiedeklu..

Tiedeklubi: Aina ajankohtaiset kirjallisuuden klassikot

Vaikka kirjallisuuden klassikoita on raivattu ajankohtaisemman aineiston tieltä koulujen opetussuunnitelmissa, niiden merkitystä syvällisen ajattelun, itsetuntemuksen ja empatian kehittäjinä on korostettu. Miksi klassikoiden pariin kannattaa palata, ja mi..