(PODCAST) Tie­deklu­bi 5/2020

Tiedeklubi

23.11.2020 Marraskuun tiedeklubi järjestetään pelkkänä podcastina aiemmasta ilmoituksesta poiketen.

Marraskuun tiedeklubilla tieto- ja tieteiskirjailija Risto Isomäki keskustelee toimittaja Jakke Holvaksen kanssa tieteestä, tiedosta ja tiedonjulkistamisesta. Tiedonjulkistamisen elämäntyöpalkinnon tänä syksynä saanut Isomäki tunnetaan työstään maan, meren ja ilmaston tulevaisuuden puolestapuhujana.

Tunnin mittaiset Tiedeklubit tarjoavat mielenkiintoista tiedeohjelmaa työpäivän päätteeksi. Syksyn 2020 klubien ohjelmasta vastaavat Tulevaisuuden tutkimuksen seura, Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta (TJNK) ja Tieteellisten seurain valtuuskunta (TSV). Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston Alumniyhdistys. Tapahtumapaikkana toimii Manala. Tiedeklubeille on vapaa pääsy. Kaikki syksyn tiedeklubit äänitetään ja podcastit julkaistaan klubien jälkeisinä päivinä SoundCloudissa. SoundCloud-tililtä löytyy myös keväällä 2020 kuultujen tiedeklubien keskustelut.

Podcast julkaistaan to 26.11.2020. Kuuntele podcastia SoundCloudissa.

Kuva: Anne Haapanen

Tiedeklubi: Neuvostoliitto muistoissa ja mielikuvissa

Mitä Neuvostoliitosta muistetaan ja miten se muistetaan? Miten Neuvostoliittoa on esitetty ja esitetään erilaisissa kulttuurisissa teksteissä? Entä mitä ei muisteta, mikä unohdetaan tai mistä ei puhuta? Yleisen historian ja kulttuurihistorian dosentti ..
Kuva: Anne Haapanen