Tiedeklubi-podcast: Mitä menettäisimme, jos meillä ei olisi tietokirjallisuutta?

Kuvituskuva_1200X_Unsplash_C

Tiedonjulkistamisen neuvottelukunnan johdolla keskustellaan siitä, mitä menettäisimme, jos meillä ei olisi tietokirjallisuutta. Tietokirjallisuuden merkityksestä keskustelevat Säätiöt ja rahastot ry:n toimitusjohtaja Liisa Suvikumpu, Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun kirjastonhoitaja Pekka Uotila ja kirjailija Tiina Raevaara.

Tiedeklubin päävastaavana on Tieteellisten seurain valtuuskunta. Tiedeklubi-sarja syntyy yhteistyössä laajan kumppaniverkoston kanssa. TSV:n ohella kevään jaksoista vastaavat Liikuntatieteellinen Seura, Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta (TJNK) ja Tähtitieteellinen yhdistys Ursa. Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston Alumniyhdistys.

To 29.4.2021 klo 12. Ilmoittaudu mukaan niin lähetämme sinulle podcastin-linkin sähköpostitse.

Kuva: Anne Haapanen

Tiedeklubi: Neuvostoliitto muistoissa ja mielikuvissa

Mitä Neuvostoliitosta muistetaan ja miten se muistetaan? Miten Neuvostoliittoa on esitetty ja esitetään erilaisissa kulttuurisissa teksteissä? Entä mitä ei muisteta, mikä unohdetaan tai mistä ei puhuta? Yleisen historian ja kulttuurihistorian dosentti ..
Kuva: Anne Haapanen