Tiedeklubi-podcast: Voisiko Mars olla ihmisen tuleva koti?

Kuvituskuva_1200X_Unsplash_C

Tähtitieteellisen yhdistyksen Ursan jaksossa keskustellaan astrobiologiasta, ihmiskunnan tulevaisuudesta ja ihmiselämän levittäytymisestä maapallon ulkopuolelle. Astrobiologiaan ja elämään syntyyn erikoistunut kasvivirologi, kirjailija ja dosentti Kirsi Lehto, astrobiologiaan erikoistunut tähtitieteilijä, dosentti Harry Lehto sekä filosofian tohtori ja Ilmatieteen laitoksen tutkimuspäällikkö Pekka Janhunen pohtivat, voisiko Mars olla ihmisen tuleva koti.

Tiedeklubin päävastaavana on Tieteellisten seurain valtuuskunta. Tiedeklubi-sarja syntyy yhteistyössä laajan kumppaniverkoston kanssa. TSV:n ohella kevään jaksoista vastaavat Liikuntatieteellinen Seura, Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta (TJNK) ja Tähtitieteellinen yhdistys Ursa. Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston Alumniyhdistys.

To 27.5.2021 klo 12. Ilmoittaudu mukaan niin lähetämme sinulle podcastin-linkin sähköpostitse.

Kuva: Anne Haapanen

Tiedeklubi: Neuvostoliitto muistoissa ja mielikuvissa

Mitä Neuvostoliitosta muistetaan ja miten se muistetaan? Miten Neuvostoliittoa on esitetty ja esitetään erilaisissa kulttuurisissa teksteissä? Entä mitä ei muisteta, mikä unohdetaan tai mistä ei puhuta? Yleisen historian ja kulttuurihistorian dosentti ..
Kuva: Anne Haapanen