Tiedeklubi-podcast: Liikunta koronaviruksen muuttamassa maailmassa

Kuvituskuva_1200X_Unsplash_C

Kevään 2021 ensimäisessä Tiedeklubissa Liikuntatieteellisen Seuran tuottamassa keskustelussa pohditaan, miten koronapandemia on vaikuttanut liikuntaan ja liikkumiseen. Vieraina ovat koronapandemian vaikutuksia väestön liikuntaan tutkinut filosofian tohtori, dosentti Marko Kantomaa Oulun yliopistosta sekä Helsingin kaupungin liikkumisohjelman projektipäällikkö Minna Paajanen. Haastattelijana toimii Liikuntatieteellisen Seuran tiedeviestijä Salla Karjalainen.

Kuukausittain julkaistavat Tiedeklubi-podcastin jaksot tarjoavat korkeatasoisia keskusteluja asiantuntijoiden seurassa. Sarjassa pureudutaan yhteiskunnallisiin ilmiöihin eri tieteenalojen näkökulmista ja etsitään kansantajuisesti vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin. Tunnin mittaiset podcastit tarjoavat mielenkiintoista tiedeohjelmaa torstaisin 25.3., 29.4. ja 27.5. klo 12. Sarjan jaksot ovat kuultavissa Tiederadio-kanavalla Soundcloudissa. Tiedeklubin päävastaavana on Tieteellisten seurain valtuuskunta. Tiedeklubi-sarja syntyy yhteistyössä laajan kumppaniverkoston kanssa. TSV:n ohella kevään jaksoista vastaavat Liikuntatieteellinen Seura, Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta (TJNK) ja Tähtitieteellinen yhdistys Ursa. Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston Alumniyhdistys.

To 25.3.2021 klo 12. Ilmoittaudu mukaan niin lähetämme sinulle podcastin-linkin sähköpostitse.

Kuva: Anne Haapanen

Tiedeklubi: Neuvostoliitto muistoissa ja mielikuvissa

Mitä Neuvostoliitosta muistetaan ja miten se muistetaan? Miten Neuvostoliittoa on esitetty ja esitetään erilaisissa kulttuurisissa teksteissä? Entä mitä ei muisteta, mikä unohdetaan tai mistä ei puhuta? Yleisen historian ja kulttuurihistorian dosentti ..
Kuva: Anne Haapanen