Tiedeklubi: Neuvostoliitto muistoissa ja mielikuvissa

Kuva: Anne Haapanen

Mitä Neuvostoliitosta muistetaan ja miten se muistetaan? Miten Neuvostoliittoa on esitetty ja esitetään erilaisissa kulttuurisissa teksteissä? Entä mitä ei muisteta, mikä unohdetaan tai mistä ei puhuta?

Yleisen historian ja kulttuurihistorian dosentti Pia Koivunen ja kulttuurihistorioitsija, filosofian tohtori Mila Oiva keskustelevat tuoreesta tiedekirjasta Neuvostoliitto muistoissa ja mielikuvissa (toim. Pia Koivunen ja Anna Helle). Tilaisuuden järjestää Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.

Tieteellisten seurain valtuuskunnan (TSV) luotsaamat Tiedeklubit järjestetään Rosebud Sivullinen -kirjakaupassa. Syksyn 2022 Tiedeklubien ohjelmasta vastaavat Suomen Estetiikan Seura, Suomalaisen Kirjallisuuden Seura ja Suomen Pelitutkimuksen Seura, minkä lisäksi myös Alumniyhdistys on mukana yhteistyössä. Tiedeklubit äänitetään podcasteiksi, jotka julkaistaan tapahtumien jälkeisinä päivinä Tiederadio-kanavalla SoundCloudissa ja Spotifyssa.

Keskiviikko 12.10.2022 kello 17-18, Rosebud Sivullinen -kirjakauppa (Kaisaniemenkatu 5).