Tiedeklubi: Sosiaalisen kestävyyden merkitys ikääntyvässä yhteiskunnassa

Tiedeklubi

Mitä hyvinvointi on? Miten hyvinvointi ja käsitykset hyvinvoinnista muuttuvat väestön ikääntyessä? SustAgeable-hankkeen toukokussa järjestättävällä Tiedekulubilla asiantuntijat keskustelevat yhteiskunnan mahdollisuuksista tukea hyvinvointia ja sosiaalisen kestävyyden merkityksestä ikääntyvässä yhteiskunnassa.

Tieteellisten seurain valtuuskunnan (TSV) luotsaamat Tiedeklubit järjestetään keväällä 2022 Rosebud Sivullinen -kirjakaupassa (Kaisaniemenkatu 5). Kevään Tiedeklubeilla keskustellaan nuorten vaikutusmahdollisuuksista, klassikkokirjallisuuden lukemisesta ja tutkimisesta sekä hyvinvoinnista ikääntyvässä yhteiskunnassa. Ohjelmasta vastaavat Nuorisotutkimusseura, Kirjallisuudentutkijain seura ja SustAgeable-hanke. Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston alumniyhdistys. Tilaisuudet äänitetään podcasteiksi, jotka julkaistaan klubien jälkeisinä päivinä Tiederadio-kanavalla SoundCloudissa ja Spotifyssa.

Tiedeklubeille on vapaa pääsy mutta tilaisuudessa on rajallinen määrä paikkoja. Paikat jaetaan ilmottautumisjärjestyksessä. Toimithan nopeasti!

Keskiviikko 18.5.2022 klo 17–18, Rosebud Sivullinen -kirjakauppa (Kaisaniemenkatu 5).

Kuva: Anne Haapanen

Tiedeklubi: Neuvostoliitto muistoissa ja mielikuvissa

Mitä Neuvostoliitosta muistetaan ja miten se muistetaan? Miten Neuvostoliittoa on esitetty ja esitetään erilaisissa kulttuurisissa teksteissä? Entä mitä ei muisteta, mikä unohdetaan tai mistä ei puhuta? Yleisen historian ja kulttuurihistorian dosentti ..
Kuva: Anne Haapanen