Saana Söderlund

Saana_Soderlund_fi_1920x1080

Liityin jäseneksi viime keväänä, kun varhaiskasvatuksen graduni oli vielä vähän kesken. Kesällä valmistuin ja alkusyksyllä uskaltauduin mukaan tapahtumiin. Olin rastinpitäjänä fuksiseikkailun alumnirastilla, jossa uusien opiskelijoiden piti keksiä supersankarimainen LinkedIn-hahmo. Kävin myös kuulemassa Alumniyhdistyksen tapahtumaa Yliopistosta urapolulle, jossa käsiteltiin työelämää, urapolkuja ja työelämävinkkejä. Lisäksi osallistuin Tätä et oppinut koulussa -alumnijatkoille. Alumni Ambassador -palvelun kautta olen saanut vinkkejä esimerkiksi työnhakuun.

Teen sijaisuuksia varhaiskasvatuksessa. Kirjoittelen myös tapahtumista ja ihmisistä Karjala-lehteen. Tavoitteena on kuitenkin tehdä jotain enemmän maisterikoulutusta vastaavaa työtä lähiaikoina. Alumniyhdistyksessä haluan verkostoitua ja saada vinkkejä, miten muut ovat toimineet vastaavassa tilanteessa.

Saana Söderlund
kasvatustieteellinen tiedekunta