Osallistumisohjeet Alumniyhdistyksen tapahtumiin

Nämä ohjeet koskevat Helsingin yliopiston tiloissa järjestettäviä Alumniyhdistyksen tapahtumia. Helsingin yliopiston ulkopuolella tai kokonaan verkossa järjestettävissä tapahtumissa voidaan noudattaa näitä ohjeita soveltaen tai erillisiä ohjeita, jotka lähetetään tapahtumaan ilmoittautuneille.

Mikäli osallistut tilaisuuteen paikan päällä

Pääset sisään tapahtumaan kertomalla ovella nimesi tai näyttämällä sähköpostitse saamassasi vahvistuksessa olevaa QR-koodia.

Huolehdimme aina tapahtumiemme terveysturvallisuudesta, ja yliopiston tiloissa on tarjolla käsidesiä halukkaille. Tulethan paikan päälle vain terveenä – jos sinulla on flunssan oireita, on monia tapahtumia mahdollista seurata suoratoiston välityksellä kaikille tapahtumaan ilmoittautuneille lähetettävästä linkistä.

Mikäli osallistut tilaisuuteen suoratoiston kautta

Kaikille tapahtumaan ilmoittautuneille lähetetään tilaisuuden suoratoistolinkki sähköpostitse. Linkki aukeaa tuntia ennen tapahtuman alkua ja suoratoistolähetys alkaa yleensä noin 15 minuuttia ennen tapahtuman alkua. Ennen suoratoistolähetyksen alkua linkki vie sivulle, jossa näkyy virheviesti This video file cannot be played. Jos näet tämän viestin, lataa sivu uudelleen hiukan lähempänä tapahtuman alkua.

Suoratoiston äänen säätäminen:

• Varmista, että tietokoneesi äänet ovat päällä.
  • Kytke ääni päälle suoratoiston lähetysikkunasta. Suoratoistolähetyksen äänenvoimakkuusnappi sijaitsee ruudun vasemmassa alareunassa, joten saatat joutua scrollaamaan/rullaamaan alas löytääksesi napin.
  • Huomioi, että verkkoselaimesi äänet voivat oletusarvoisesti olla pois päältä, vaikka tietokoneesi äänet ovat päällä.

Anvisningar för deltagare i Alumnföreningens evenemang

Anvisningarna gäller för de Alumnföreningens evenemang som arrangeras i Helsingfors universitets lokaler. På evenemang som arrangeras utanför Helsingfors universitet eller endast på nätet kan antingen dessa anvisningar användas i anpassad form eller helt skilda anvisningar användas.  Vi informerar alltid de som har anmält sig till evenemangen om anvisningarna till evenemanget via e-post.

Om du deltar på plats

Då du anländer till ett evenemang bör du antingen ange ditt namn eller visa upp QR-koden som du fått per e-post då du anmält dig.

Vi ser alltid till att vi följer hälsoföreskrifterna på våra evenemang och det finns alltid desinficeringsmedel till förfogande. Kom på plats endast om du är frisk. Ifall du har förkylningssymtom kan du följa med de flesta evenemang via direktsändning. Länken till direktsändningen hittar du i meddelandet som skickats till alla som anmält sig till evenemanget i fråga.

Om du deltar via direktsändning

Till alla de som anmält sig till ett evenemang skickas en länk till direktsändningen per e-post. Länken öppnas en timme före evenemangets start och direktsändningen börjar i allmänhet ungefär 15 minuter innan. Före direktsändningen slås på för länken till en sida med felmeddelandet This video file cannot be played. Om du ser detta meddelande så skall du uppdatera sidan i din webbläsaren närmare evenemangets början.

Tips för att ställa in ljudet

• Försäkra dig om att din dators/mottagares ljud är påslaget.
  • Scrolla/rulla ner direktsändningsfönstret så att du ser den vänstra nedre kanten och direktsändningens ljudknapp, sätt på ljudet.
  • Observera att din webbläsares ljud automatiskt kan vara avstängt, trots att datorns ljud är påslaget.