Alumn Afterwork

OBS: Tidpunkten för evenemanget har förändrats!

Alumni Afterwork -träffarna erbjuder en möjlighet att höra aktuella hälsningar från universitetet med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger som har en stark koppling till universitetet eller studentlivet. Vi reserverar ett kabinett eller separata bord för gruppen med lite tillhörande snacks där kvällens gäst först berättar om något med universitetskoppling. Därefter är det fritt mingel och diskussion om kvällens tema eller något annat med gamla och nya alumnbekantskaper.

Vårens andra Afterwork gästas av Helsingfors universitets kommersialiseringsbolag Helsinki Innovation Services (HIS), vars representant berättar åt oss om universitetets innovationsservice och kommersialieringsprojekt. HIS som fungerat i 10 år sammanför forskare och företagsvärlden, hjälper forskare att förvandla forskningsresultaten till kommersiella succéer och för fram innovationerna för att utnyttjas av alla. Alumn Afterwork arrangeras på restaurang Dubliner som finns i Nya Studenthusets källarvåning och är en populär plats för efterfester för studentorganisationer som verkar i nya och gamla studenthuset.

Onsdagen den 4.5.2022 klockan 17-19, restaurang Dubliners kabinett (Mannerheimvägen 5, inngång från Brunnsgården).

Liknande händelser

Alumn Afterwork: Podcasts

Alumn Afterwork -träffarna erbjuder en möjlighet att höra aktuella hälsningar från universitetet med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger som har en koppling till universitetet eller studentlivet. Vi r..
Kuva: Teatterimuseo