Alumn Afterwork

Alumn Afterwork -träffarna erbjuder en möjlighet att höra aktuella hälsningar från universitetet med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger som har en koppling till universitetet eller studentlivet. Vi reserverar ett kabinett eller separata bord för alumnerna med lite tillhörande snacks. Först berättar kvällens gäst om något för universitetsgemenskapen aktuellt tema eller projekt. Därefter är det mingel och diskussion om kvällens tema eller något annat intressant med gamla och nya alumnbekantskaper.

På höstens andra Afterwork bekantar vi oss med Promotionens jubiléumsår 2023 som börjar om en månad och firas på universitetet för att uppmärksamma filosofiska fakultetens hundrade promotion. Om jubiléumsårets program och annat innehåll berättar jubiléumsårets projektchef, FD Kristina Ranki. Platsen för evenemanget meddelas senare.

Torsdagen den 1.12.2022 klockan 17-19, platsen meddelas senare.

Liknande händelser

Jyri Sulander/SPL

Huuhkajat: Finland-Rumänien

I september har vi möjligheten att följa Årets Alumn Markku Kanerva i hans arbete då Finska herrfotbollslandslaget möter Rumänien i UEFA Nations League på Olympiastadion. Kom med och heja på landslaget och få samtidigt möjlighet att se den nyrenovera..