Alumn&Barn: Finlands Lucia och rundtur i huvudbyggnaden

Lucia

Finlands Lucia 2022 besöker Helsingfors universitet. Hon sprider värme, ljus och glädje till Alumnföreningens medlemmar med familj. Först uppträder Lucia och hennes följe med några sånger, varefter vi sjunger några allsånger. Tillställningen är ett ypperligt tillfälle för alumner och barn att samlas inför julen. Välkommen med!

Efter att Lucia-uppträdandet kan du delta på en kort rundtur för hela familjen i den ny renoverade huvudbyggnaden för universitetet. Huvudbyggnaden är fylld med akademiska symboler och konstverk som även intresserar barn.

Det finns ett begränsat antal platser på evenemanget och deltagande förutsätter anmälan. Kom ihåg att även anmäla antalet barn som deltar.

Lördagen den 17.12.2022 klockan 10-11, Christina-salen, Universitetets huvudbyggnad (Alexandersgatan 5).

Liknande händelser

Kuva: JT-Line

Alumnernas valborgskryssning

Kom igång med valborgsfirandet tillsammans med andra alumner! Vi har reserverat det traditionella träfartyget m/s Ilves för Alumnföreningens medlemmar. Fartyget lämnar Salutorget på valborgsmässoafton kl. 15.00, och kryssar under ett par timmar i den va..