Alumnernas valborgskryssning

Ilves

Kuva: JT-Line

Kom igång med valborgsfirandet tillsammans med andra alumner! Vi har reserverat det traditionella träfartyget m/s Ilves för Alumnföreningens medlemmar. Båten lämnar Salutorget på valborgsmässoafton kl. 15.00, och kryssar under ett par timmar i den vackra skärgården utanför Helsingfors och återvänder till Salutorget kl. 17.30, lagom till att Havis Amanda får studentmössan nedsänkt på sitt huvud. Under resan erbjuds glad samvaro i gott sällskap, spelmansmusik och allsånger älskade av alla. Ombord finns ett café med A-rättigheter.

Mer detaljerad information och pris för kryssningen anges under början av året då också anmälningen öppnas. Kom med ​​och starta en ny valborgs-tradition tillsammans med andra alumner!

Söndag 30.4.2023 klockan 15-17.30, Salutorget.

Liknande händelser

Alumn Afterwork: Podcasts

Alumn Afterwork -träffarna erbjuder en möjlighet att höra aktuella hälsningar från universitetet med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger som har en koppling till universitetet eller studentlivet. Vi r..
Kuva: Teatterimuseo