Alumnernas valborgskryssning

Ilves

Kuva: JT-Line

Kom igång med valborgsfirandet tillsammans med andra alumner! Vi har reserverat det traditionella träfartyget m/s Ilves för Alumnföreningens medlemmar. Fartyget lämnar Salutorget på valborgsmässoafton kl. 15.00, och kryssar under ett par timmar i den vackra skärgården utanför Helsingfors och återvänder till Salutorget kl. 17.30, lagom till att Havis Amanda får studentmössan nedsänkt på sitt huvud. Under resan erbjuds glad samvaro i gott sällskap, spelmansmusik och allsånger bekanta för alla. Ombord finns ett café med A-rättigheter.

I det första skedet säljes 70 biljetter, så att alla vid dåligt väder kan vara inne i fartyget. Ifall väderleksprognosen visar på bra väder på valborsmässoafton så kan vi ännu öka platsmängden. Ifall alla platser redan är slutsålda så lönar det sig alltså att ställa sig i kö genom att fylla i sina uppgifter via blanketten som man hittar via länken Anmäl dina deltagaruppgiter.

Valborgskryssningens pris är 29 € – anmäl dig genom att köpa din biljett från Alumnbutiken via länken under. Kom även ihåg att fylla i dina deltagaruppgifter via den skiljda blanketten, så att informationen om möjliga förändringar når dig. Biljetter kan inte reserveras via länken Anmäl dina deltagaruppgifter utan platserna delas ut beroende av biljetternas köpordning. Välkommen med och påbörja en ny glad Valborgstradition tillsammans med andra alumner!

Söndag 30.4.2023 klockan 15-17.30, Salutorget.