AlumnGolf VII

Pieni_Golf_ei_pvm

Den traditionella AlumnGolfen har tagit paus i ett par år – men nu är det hög tid att åter tävla om vem som vinner vandringspriset, partävlingen och specialtävlingen. Både alumner och universitetspersonal deltar i AlumnGolfen som i år arrangeras på Peuramaa Golf. I partävlingen behöver inte den andra deltagaren vara medlem i Alumnföreningen.

Enligt traditionen är huvudtävlingen personlig individuell poängbogey med fullt handicap. Vinnaren får AlumnGolf vandringspriset. Andra tävlingar är best ball-tävlingen (i två personers lag) och specialtävlingar. Tävlingsparen skapas av tävlarna själva och anmäls på anmälningsblanketten. Du kan delta i tävlingen om vandringspriset utan att delta i partävlingen. Efter tävlingen äter vi en gemensam lunch och har pristutdelning.

I år tävlas det för andra gången om vandringspriset Nisses pokal. Nils-Henrik Wasenius, alumn i juridik, skänkte år 2019 pokalen med följande regler: spelare som fyller 70-år (i år) eller är äldre kan tävla om pokalen. Vinnaren avgörs enligt poängen i huvudtävlingen. Nisses pokal byter ägare årligen och vinnaren väljer spelform för det följande året. Pris utdelas till huvudtävlingens tre bästa och vinnarna i de andra tävlingarna samt för bästa scratch-resultat. De återstående priserna lottas ut bland de övriga närvarande spelarna i slutet av tävlingarna.

Försäkra dig om en plats på golfande alumners höjdpunkt för våren genom att betala deltagaravgiften 80€ i Alumnbutiken. Efter betalning bör du komma ihåg att anmäla dina spelaruppgifter via anmälningsblanketten. Deltagaravgiften inkluderar spelavgifter och lunch. En golfbil kan reserveras i samband med anmälningen ( betalning av bil 35 € görs på plats åt caddiemastern).

Onsdagen den 1.6.2022. Peuramaa Golf på banan Vanha Peura (Hjortlandsvägen 152, 02480 Kyrkslätt). Den exakta starttiden meddelas senare till de anmälda per e-post.