Alumni Afterwork

Vi återupptar Alumn Afterwork -träffarna med ett nytt koncept. Alumn after-work kommer att arrangeras med 2-3 månaders mellanrum och under kvällarna hör vi aktuella hälsningar från universitetet och träffar andra alumner med låg tröskel kring ett glas.

Afterwork ordnas på en restaurang eller en bar med stark koppling till universitet eller studentlivet. Vi reserverar ett kabinett eller separata bord för oss med lite tillhörande snacks där kvällens gäst först berättar om något med universitetskoppling. Därefter är det fritt mingel och diskussion om kvällens tema eller något annat med gamla och nya alumnbekantskaper.

Den första Alumni After-worken gästas av Helsingfors universitets studentkår, vars representanter berättar om aktualiteter gällande studerande idag. Mötesplatsen Thirsty Scholar som påminner om brittiska campus-pubbar ligger i mitten av centrumkampus, i kvarteret Topelias stenfot. Pubben är populär bland studerande.

Onsdag 6.10.2021 klockan 17–19. Pub Thirsty Scholar (Fabiansgatan 37).

Liknande händelser

Jyri Sulander/SPL

Huuhkajat: Finland-Rumänien

I september har vi möjligheten att följa Årets Alumn Markku Kanerva i hans arbete då Finska herrfotbollslandslaget möter Rumänien i UEFA Nations League på Olympiastadion. Kom med och heja på landslaget och få samtidigt möjlighet att se den nyrenovera..