Alumntåget: Tammerfors

Tampereen yliopisto pieni

Kuva: Jonne Renvall / Tampereen yliopisto

Det förra året lanserade AlumnTåget, som direkt blev populärt, fortsätter sin färd i maj 2023. Denna gång är resans mål Tammerfors. AlumnTåget är en dagsresa till en annan finsk universitetsstad, där vi bekantar oss med det lokala universitetet och den lokala alumnverksamheten.

Vi åker med morgontåget från Helsingfors och värd för vårt besök på Tampereen yliopisto är rektor Mari Walls. Dagens Tampereen yliopisto föddes i början av 2019 då Tampereen yliopisto och Tampereen teknillinen yliopisto fusionerades till det nya stiftelseuniversitetet. Vi får höra aktualiteter från universitetet, besöker intressanta ställen på campus och bekantar oss med alumnverksamhet i Tammerfors. Dagens innehåll inkluderar också en rundtur på stan. Vi kommer tillbaka till Helsingfors tidigt på kvällen.

Det exakta programmet och annan information publiceras lite senare på Alumnföreningens webbsidor och då öppnas även anmälningen till AlumnTåget

Fredag 12.5.2023, Helsingfors-Tammerfors.

Liknande händelser

Ekonomi och humanism