AlumniJuna: Tampere

Tampereen yliopisto pieni

Kuva: Jonne Renvall / Tampereen yliopisto

Vuosi sitten lanseerattu ja heti suuren suosion saanut AlumniJuna jatkaa kulkuaan toukokuussa 2023. AlumniJuna on päiväretki toiseen suomalaiseen yliopistokaupunkiin, jossa tutustutaan paikalliseen yliopistoon ja alumnitoimintaan, ja järjestyksessä toinen AlumniJuna suuntaa Tampereelle.

Lähdemme Helsingistä aamujunalla, ja Tampereen yliopistolla vierailuamme emännöi rehtori Mari Walls. Nykyinen Tampereen yliopisto syntyi vuoden 2019 alussa, kun Tampereen yliopisto ja Tampereen teknillinen yliopisto yhdistyivät uudeksi säätiöyliopistoksi. Kuulemme yliopiston ajankohtaisia kuulumisia ja tutustumme kiinnostaviin kohteisiin kampuksella sekä tamperelaiseen alumnitoimintaan. Päivän ohjelmaan kuuluu myös pyörähdys kaupungilla, ja palaamme Helsinkiin alkuillasta.

Tapahtuman tarkempi ohjelma ja muut tiedot julkaistaan hiukan myöhemmin, jolloin myös AlumniJunan ilmoittautuminen avautuu.

Perjantai 12.5.2023, Helsinki-Tampere

Talous ja humanismi

Ideat muokkaavat maailmaa ja ne ovat muovanneet myös taloudellista todellisuutta. Ilman kristinuskoa, uskonpuhdistusta, valistusta ja hyvinvointivaltion ideaa markkinatalous ei olisi kehittynyt nykyisenlaiseksi. Siksi talouden ymmärtämiseksi tarvitaan kultt..
Kuva: Jani Laukkanen