Facklitteraturklubben: Tuomas Heikkilä

Kuva Paula Virta

Årets sista Facklitteraturklubb gästas av professorn i kyrkohistoria Tuomas Heikkilä som diskuterar sin bok Lalli – kansallismurhaajan muotokuva med professor emeritus Markku Löytönen.

I Facklitteraturklubben bekantar man sig mångsidigt med olika sorters facklitteratur och fackboksförfattare. Facklitteratur står för 80% av bokmarknaden och Helsingfors universitet är den största producenten av innehåll för facklitteratur i Finland. Professor i facklitteratur och dekan på humanistiska fakulteten Pirjo Hiidenmaa och professor emeritus Markku Löytönen har planerat programmet för Facklitteraturklubben.

Tisdagen den 20.12.2022 klockan 17-18, Porthania II (Universitetsgatan 3). Du kan också följa med evenemanget via direktsändning.

Liknande händelser

Litteraturcirkels forskartisdag: Veli-Pekka Tynkkynen

Kopplingen mellan energi och makt är en ödesfråga för Ryssland, och Putins regim har utnyttjat olja och gas för att driva sina politiska mål. Hur rättfärdigas ett beroende av fossil energi för vanliga ryssar och vilken roll spelar den i landets yttre ..
Kuva: Ari Aalto