FACKLITTERATURKLUBBEN: Helena Ruuska

Tietokirjaklubi

Kuva: Elliot Reyna

I facklitteraturklubben bekantar man sig mångsidigt med olika sorters facklitteratur och fackboksförfattare. Facklitteratur står för 80% av bokmarknaden och Helsingfors universitet är den största producenten av innehåll för facklitteratur i Finland. Professor i facklitteratur och dekan på humanistiska fakulteten Pirjo Hiidenmaa och professor emeritus Markku Löytönen har planerat programmet för Facklitteraturklubben.

Årets första gäst är Helena Ruuska, facklitterär författare från Helsingfors, lektor i modersmål och filosofie doktor. Hon talar om sin bok: Olisit villiä villimpi. Mary Gallen-Kallela.

Tisdag 29.3.2022 klockan 17,  Forsthuset Sal 1, (Unionisgatan 40). Du kan också följa med evenemanget via direktsändning.

Liknande händelser

Facklitteraturklubben: Mari Vaattovaara

Facklitteraturklubbens gäst i oktober är professorn i stadsgeografi Mari Vaattovaara som diskuterar boken Kaupunki politiikassa med professor emeritus Markku Löytönen. I Facklitteraturklubben bekantar man sig mångsidigt med olika sorters facklitteratur oc..

Facklitteraturklubben: Laura Kolbe