Tietokirjaklubi: Helena Ruuska

Kirjallisuuspiiri

Kuva: Elliot Reyna

Tietokirjaklubeilla perehdytään monipuolisesti tietokirjatyyppeihin ja -kirjailijoihin. Tietokirjallisuus kattaa 80 % kirjamarkkinoista ja Helsingin yliopisto on Suomen suurin tietokirjallisuuden sisällöntuottaja. Kevään tietokirjaklubien ohjelman ovat suunnitelleet Humanistisen tiedekunnan dekaani, tietokirjallisuuden professori Pirjo Hiidenmaa ja emeritusprofessori Markku Löytönen.

Vuoden ensimmäisen Tietokirjaklubin vieraana on helsinkiläinen tietokirjailija, äidinkielen lehtori ja filosofian tohtori Helena Ruuska. Hän opettaa Helsingin normaalilyseossa äidinkieltä ja kirjallisuutta, kirjoittaa kirjallisuusarvosteluja Helsingin Sanomiin ja on ollut mukana tekemässä myös useita äidinkielen oppikirjoja. Väiteltyään tohtoriksi kirjallisuuden alalta vuonna 2010 hän on kirjoittanut elämäkerrat kirjailija Marja-Liisa Vartiosta ja Eeva Joenpellosta. Tietokirjaklubilla hän puhuu elämäkerroista yleensä ja erityisesti uusimmasta teoksestaan Mary Gallen-Kallela – olisit villiä villimpi.

Tiistai 29.3.2022 kello 17-18, Metsätalo sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Samanlaisia tapahtumia

Kirjallisuuspiirin tutkijatiistai: Syyskuu

Syyskuun kirjallisuuspiirin tutkijatiistain vieras täsmentyy elokuussa, jolloin myös tapahtuman ilmoittautuminen avautuu. Kirjallisuuspiirissä kirjailijat ja tutkijat keskustelevat tuoreista teoksistaan. Maanantaisin painopiste on kaunokirjallisuudessa ja t..

Kirjallisuuspiirin tutkijatiistai: Lokakuu