Finlands Lucia på Helsingfors Universitet

Lucia

Finlands Lucia 2021 besöker Helsingfors universitet. Hon sprider värme, ljus och glädje till Alumnföreningens medlemmar med familjer. Lucia och hennes följe uppträder med några sånger, varefter det blir 2-3 allsånger. Detta är ett ypperligt tillfälle för alumner och barn att samlas inför julen. Vi bjuder på glögg och pepparkakor. Välkommen med!

Obligatorisk anmälan. Kom ihåg att även anmäla antalet barn du tar med dig.

Lö 18.12.2021 klockan 9.30-10.30, Runeberg-salen, Universitetets huvudbyggnad (Alexandersgatan 5).

Liknande händelser

Alumn Afterwork: Podcasts

Alumn Afterwork -träffarna erbjuder en möjlighet att höra aktuella hälsningar från universitetet med låg tröskel, avnjutandes ett glas med något gott. Afterwork arrangeras på restauranger som har en koppling till universitetet eller studentlivet. Vi r..
Kuva: Teatterimuseo