Humanister i arbetslivet – en virtuell mötesplats

Evenemanget Humanister i arbetslivet är en virtuell mötesplats för alumner och studenter inom humaniora. Målet för evenemanget är att främja sysselsättningen av studenter I humaniora och erbjuda alumner en möjlighet att rekrytera experter och stöda sysselsättningen av studenter genom en minimentorering.

Du kan delta i evenemanget:

• som arbetsgivare om du letar efter experter eller praktikanter. Förutom företags- eller organisationspresentationer publiceras deltagarnas arbetsgivarprofiler och anställningserbjudanden på Helsingfors universitets JobTeaser-plattform, vilken marknadsförs för studenter.
  • som mentor om du vill fungera som bollplank för studenter som har frågor gällande sina karriär- och sysselsättningsplaner. Diskussionerna mellan studenter och alumner tar ca. 20 minuter.
  • som alumn om du söker arbete eller funderar på nya sysselsättningsmöjligheter.

Anmälningen till evenemanget öppnas i augusti. Evenemanget anordnas av Karriärtjänsterna vid Helsingfors universitet och Helsingfors universitets alumnförening. Förfrågningar och kontakt: Karriärtjänster, e-post: careerservices@helsinki.fi.

Torsdag 14.10.2021 klockan 14-16. Evenemanget är online.