Inskription för läsåret 2021-2022

Päärakennus Ari Aalto pieni

Kuva: HY / Ari Aalto

Helsingfors universitets rektor har glädjen att inbjuda universitetets studenter, personal och vänner till inskriptionen för läsåret 2021–2022.

Inskriptionen firas även i år på distans och du kan se webbsändningen på Helsingfors universitets Youtube-kanal från kl. 12.00.

Festprogrammet omfattar rektor Jari Niemeläs inskriptionstal samt personalens och studentkårens hälsningar, som framförs av ordföranden för Helsingfors universitets docentförening Jukka Hoffrén och styrelseordföranden för Studentkåren vid Helsingfors universitet Jessika Isomeri. För musiken under inskriptionen står en kvartett ur Helsingfors universitets studentorkester.

Universitetets ekumeniska inskriptionsgudstjänst kan ses på Helsingfors domkyrkoförsamlings Youtube-kanal (Helsingin tuomiokirkkoseurakunta) efter inskriptionen från kl. 13.30. Inskriptionsgudstjänstens predikan hålls av biskop Teemu Laajasalo. Talet på den konfessionslösa ceremonin hålls av professor Johanna Björkroth och inspelningen av talet kan ses på Helsingfors universitets Youtube-kanal från klockan 13.30.

Välkommen på den virtuella inskriptionen!