Kulturträff: Haegue Yang och Erkki Pirtola

Haegue-Yang_Continuous-Reenactments_Handles-1300×867

Haegue Yang är ett av de mest framstående namnen inom internationell samtidskonst. Yang är känd för att med sin arbetsamma teknik som sammanföra olika kulturers hantverkstraditioner och kombinera naturliga och industriella material. Hon har byggt en fascinerande skulpturvärld i Tennispalatsets stora välvda salar, där vardagsföremål förvandlas till uppslukande rörliga verk ackompanjerade av musik. Vi ordnar tre guidade turer för alumner till utställningen Kontinuerliga återskapanden, och på samma gång kan man bekanta sig med Erkki Pirtolas utställning Verk på papper, som stänger i början av februari. Pirtola är ett av de största namnen inom finländsk bildkonst.

På de guidade turerna ryms totalt 90 alumner. Den 45 minuter långa guidade turen är gratis för alumner, men deltagarna måste själva betala HAM:s entréavgift (18/12/0 €). Språk: finska.

OBS: Evenemanget är fullbokat.

Onsdag 31.1.2024 klockan 17 och 17.45, Helsingfors konstmuseum HAM (Södra Järnvägsgatan 8).

Liknande händelser

Kulturträff: Sekunnit ennen kaatumista

Föreställningen Sekunnit innan kaatumista (Sekunderna innan man faller) är baserad på boken med samma namn av vår Årets Alumn Hannele Cantell, om hennes egen sjukdom. Vad händer med dig själv och dina nära och kära när en frisk person blir sjuk och ..

Kulturträff: Symbolernas Helsingfors – historia och arkitektur