Kulturträff: Havets minne – Meren muisti

Omakuva Kökar_Raimo Sundelin

John Nurminens stiftelse och Helsingfors universitetets alumnförening arrangerar ett diskussionstillfälle med fotokonst om skärgårdsnaturens utsatthet och skönhet. På evenemanget får du se Raimo Sundelins bilder och höra berättelserna bakom bilderna. Raimo Sundelin har varit med om att grunda Finlands Fyrsällskap och medlem i Finlands Naturfotografer. Hans bilder har använts för flera utställningar om skärgården och i böcker. Han har fotograferat skärgården i över 30 år.

John Nurminens stiftelse har publicerat den tvåspråkiga boken Meren muisti – Havets minne som dokumenterar Raimo Sundelins livsverk, ett dokument över tusentals skärgårdsresor. Sundelins bilder från gångna årtionden avslöjar hur sydvästliga skärgården och naturens mångfald har förändrats.

Tisdagen den 23.11.2021 klo 17-18. Om platsen informeras senare.

Liknande händelser

Kuva: Ateneum

Kulturträff: Ilja Repin

På Ateneum visas en utställning av den internationella mästaren, bildkonstnären Ilja Repin (1844–1930). Repin är Rysslands berömdaste målare, även älskad i Finland: hans ateljéhem låg på finska sidan i Kuokkala i Terijoki åren 1917–1930. Ilja ..