Kulturträff: Havets minne – Meren muisti

Omakuva Kökar_Raimo Sundelin

John Nurminens stiftelse och Helsingfors universitetets alumnförening arrangerar ett diskussionstillfälle med fotokonst om skärgårdsnaturens utsatthet och skönhet. På evenemanget får du se Raimo Sundelins bilder och höra berättelserna bakom bilderna. Raimo Sundelin har varit med om att grunda Finlands Fyrsällskap och medlem i Finlands Naturfotografer. Hans bilder har använts för flera utställningar om skärgården och i böcker. Han har fotograferat skärgården i över 30 år.

John Nurminens stiftelse har publicerat den tvåspråkiga boken Meren muisti – Havets minne som dokumenterar Raimo Sundelins livsverk, ett dokument över tusentals skärgårdsresor. Sundelins bilder från gångna årtionden avslöjar hur sydvästliga skärgården och naturens mångfald har förändrats.

Tisdagen den 23.11.2021 klo 17-18. Forsthuset sal 1 (Unionsgatan 40). Det är även möjligt att följa evenemanget på distans.

Liknande händelser

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Kulturträff: Fanny och Alexander

Fanny och Alexander är en scensättning av Ingmar Bergmans delvis självbiografiska familjesaga från tidigt 1900-tals Sverige. Alexander och hans lillasyster Fanny lever en lycklig barndom mitt i sin färgstarka och bohemiska teaterfamilj, tills deras pappa ..