Kulttuuritreffit: Meren muisti – Havets minne

Omakuva Kökar_Raimo Sundelin

John Nurmisen Säätiö ja Helsingin yliopiston alumniyhdistys järjestävät valokuvallisen keskustelutilaisuuden saaristoluonnon kauneudesta ja haavoittuvaisuudesta. Tilaisuudessa pääset näkemään Raimo Sundelinin upeita kuvia ja kuulemaan tarinoita niiden taustalla. Raimo Sundelin on Suomen Majakkaseuran perustajajäsen sekä Suomen Luonnonvalokuvaajien ja Ammattiluonnonkuvaajien jäsen. Hänen kuvistaan on toimitettu useita saaristoaiheisia näyttelyitä, ja hän on toiminut valokuvaajana monissa luonnonvalokuvausta ja saaristoa käsittelevissä kirjoissa. Sundelinin spartalainen asenne ja hyvät unenlahjat ovat auttaneet häntä tallentamaan lounaisen saariston hurjia säitä, upeita maisemia, kallioita ja lintuja yli 30 vuoden ajan. Siinä ajassa ympäristö on muuttunut, eikä parempaan suuntaan. Sundelinin usko yksittäisten kuvien muutosvoimaan on vuosikymmenten saatossa laimentunut, mutta rakkaus saaristoon ja sen suojelemiseen ei.

John Nurmisen Säätiön kustantama kaksikielinen teos Meren muisti – Havets minne on valokuvaaja Raimo Sundelinin elämäntyön, tuhansien saariretkien kuvallinen dokumentti. Sundelinin vuosikymmenten aikana taltioimat kuvat paljastavat, miten lounaisen saariston elämä ja luonnon monimuotoisuus ovat muuttuneet aikojen saatossa.

Tiistai 23.11.2021 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Samanlaisia tapahtumia

Kuva Pekka Suikkanen

Kulttuuritreffit: Musiikkitalon urut

Kulttuurikevään päätteeksi alumnit suuntaavat kuuntelemaan pitkään kaivattuja Musiikkitalon urkuja, joiden hankinnan alullepanijana toimi hankkeeseen miljoona euroa lahjoittanut säveltäjä Kaija Saariaho. Käsityönä rakennetut, maailman suurimpien mo..