Kulturträff: Hypnotic Brass Ensemble i Huvila-tältet

juhlaviikot_1500x878

Alumnföreningens höst startar med ett kulturprogram då Hypnotic Brass Ensemble och Bobby Oroza uppträder i Huvila-tältet på  Helsingfors festspel och bjuder på jazz och soul. Förutom konserten bjuds alumnerna även 15% rabatt på biljetterna och ett förhandsprogram. Om förhandsprogrammet informerar vi mera om närmare evenemanget.

Hypnotic Brass Ensemble från Chicago består av den kända trumpetisten Phil Cochrans sju söner. Sönerna har vuxit upp i en miljö som präglats av jazz och var och en av de sju bröderna har börjat spela blåsinstrument redan som barn. Bandets senaste skiva heter The Bad Boys of Jazz, men förrutom jazz så består deras musik även av funk, hiphop, rock och rejäl feststämmning. Både Erykah Badu och RZA har använt sig av Hypnotic Brass Ensemble både på skiva och under live-uppträdanden.

Kvällen börjar klockan 18 med Alumnföreningens förhandsprogram. Klockan 19 äntras scenen av kvällens första artist, vintage-soul solisten Bobby Oroza och därefter börjar Hypnotic Brass Ensemble spela klockan 20.30.

Alumnföreningen har reserverat 80 platser till konserten till alumnpriset 31,45 € (reg. 37 €). Rabatten är i kraft fram till 5.8. och biljetterna köps direkt via länken nedan. Efter att du köpt biljetter kom ihåg att anmäla dina deltagaruppgifter med den skilda blanketten så att information om förhandsprogram och möjliga förändringar når dig. Platser kan inte reserveras via anmälningsblanketten, utan alumnernas biljettkvot delas baserat på biljettköpsordningen.

Torsdagen den 18.8.2022 klockan 18, Huvila-tältet (Djurgårdsviken 8).

Liknande händelser

Kulturträff: Esquive

Höstens mest fartfyllda Kulturträff erbuder alumnerna nycirkus med franska trampolinkonstnärer. Gaëtan Levêques Esquive bjuder åskådarna på en inblick i människans inneboende vilja att stiga uppåt och uppåt och den ständiga kampen mot att inte fall..

Kulturträff: Själarnas Ö