Kulttuuritreffit: Hypnotic Brass Ensemble Huvila-teltassa

juhlaviikot_1500x878

Alumniyhdistyksen syksy avataan Kulttuuritreffeillä, kun Helsingin juhlaviikkojen Huvila-teltassa on tarjolla jazzia ja soulia Hypnotic Brass Ensemblen ja Bobby Orozan tahtiin. Huikean konsertin lisäksi Alumniyhdistyksen jäsenille on luvassa 15 % alennus lipuista sekä ennakko-ohjelma, joka täsmentyy lähempänä tapahtumaa.

Chicagolainen Hypnotic Brass Ensemble koostuu trumpetinsoittajana tunnetun Phil Cochranin seitsemästä pojasta. He ovat kasvaneet jazzin huomassa ja jokainen seitsemästä veljestä on tarttunut puhallinsoittimeen jo lapsena. Bändin viimeisin oma levy on nimeltään The Bad Boys of Jazz, mutta jazzin lisäksi heidän musiikkinsa koostuu funkista, hiphopista, rockista sekä mojovasta annoksesta biletunnelmaa, jonka niin Erykah Badu kuin RZA ovat halunneet keikoilleen ja biiseihinsä.

Ilta alkaa klo 18 Alumniyhdistyksen ennakko-ohjelmalla. Klo 19 lavalle astuu illan ensimmäinen esiintyjä, vintagesoulin kultapoika Bobby Oroza – tangolaulajan ja jazzmuusikon jälkeläinen, joka tuo tyylikkääseen latinosouliin sensuellin vivahteen. Hypnotic Brass Ensemble ottaa Huvila-teltan haltuunsa klo 20.30.

Alumniyhdistykselle on varattu konserttiin 80 paikkaa alumnihintaan 31,45 € (norm. 37 €). Alennus on voimassa 5.8. asti ja liput ostetaan suoraan allaolevasta linkistä. Lippujen ostamisen lisäksi muista myös ilmoittaa osallistujatietosi erillisellä lomakkeella, niin tieto ennakko-ohjelmasta ja mahdollisista muutoksista tavoittaa sinut. Paikkoja ei voi kuitenkaan varata ilmoittautumislomakkeella, vaan alumnien lippukiintiö jaetaan ostojärjestyksessä.

Torstai 18.8.2022 kello 18, Huvila-teltta (Eläintarhantie 8).

Samanlaisia tapahtumia

Kuva: Ola Kolehmainen © Paimio Sanatorium Foundation

Päiväretki: Paimion parantola 21.8. ja 28.8.

Alumniyhdistyksen syyskauden avaa tänäkin vuonna päiväretki eteläsuomalaiseen kulttuurikohteeseen, ja tällä kertaa lähdemme tutustumaan Paimion parantolaan. Alvar ja Aino Aallon suunnittelema rakennus valmistui tuberkuloosiparantolaksi vuonna 1933. Par..
Kuva: Stefan Bremer

Kulttuuritreffit: Oopperan kummitus

Alumniyhdistyksen kulttuurisyksyn avaa Andrew Lloyd Webberin rakastettu klassikkomusikaali Oopperan kummitus, jota on esitetty Kansallisoopperan päänäyttämöllä loppuunmyydyille katsomoille jo yli sata kertaa. Klassisen musiikin elementtejä populaarimusi..
Kuva: Juliana Harkki

Kulttuuritreffit: Maria Ylipää & Ystävät

Lokakuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Espoon kulttuurikeskukseen kuuntelemaan monipuolisena näyttelijänä ja laulajana tunnettua upeaäänistä Maria Ylipäätä. Yhdessä unelmatrionsa (Marzi Nyman, Niko Kumpuvaara ja Ville Herrala) kanssa Ylipää tarjo..
Tove Jansson: Lintu sininen, 1953 (yksityiskohta). © Tove Janssonin kuolinpesä. Kuva: HAM / Maija Toivanen.

Kulttuuritreffit: Tove Jansson – Paratiisi

Marraskuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Helsingin taidemuseo HAMiin tutustumaan pari viikkoa aiemmin avautuvaan Tove Janssonin (1914–2001) näyttelyyn. Paratiisi-näyttely esittelee Janssonin julkisiin tiloihin 1940- ja 1950-luvuilla toteuttaman seinämaa..

Kulttuuritreffit: Jäniksen vuosi

Joulukuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Kansallisteatteriin, jossa Arto Paasilinnan rakastetuin romaani nähdään tuoreena näyttämösovituksena. Jäniksen vuosi on hullunkurinen, vilpitön ja haikea aikuisten teatterisatu vapaudesta ja kohtalon kummallis..