Kulturträff: Innocence

Innocence JeanLouisFernandez

Kuva: Jean Louis Fernandez / Aix-en-Provencen festivaali

En av kulturhöstens höjdpunkter är Innocence-operan, som prisats internationellt. Operan är komponerad av Kaija Saariaho, librettot är skrivet av Sofi Oksanen och dramatisering är gjord av Aleksi Barrière. Innocence hade var en succé då den debuterade på Aix-en-Provence festivalen i juli 2021. Operan sammanför för första gången Kaija Saariaho, vald till den mest betydande levande kompositören av BBC och Sofi Oksanen Finlands mest kända moderna författare internationellt.

Innocence är en skakande opera som rör sig på två tidsplan och handlar om förflutna sorger, tidens gång och om att släppa taget. Man firar ett bröllop i Helsingfors där brudgummens familj bär på en kuslig hemlighet. Tio år gamla händelser börjar uppdagas för bröllopsgästerna och det blir dags att se sanningen i vitögat.

Thriller, triumf, genombrott” -Helsingin Sanomat
Årets mest efterlängtade opera” -The New York Times
Ett mästerverk” -Le Figaro

Alumnföreningen har reserverat 60 platser mitt på parketten till Innocence-operan med 15% rabatt till alumnpriset 90 € (reg. 106 €). Anmäl dig genom att betala deltagaravgiften i Alumnbutiken via länken nedan. Efter att du köpt biljetter kom ihåg att anmäla dina deltagaruppgifter med den skilda blanketten så att information om förhandsprogram och möjliga förändringar når dig. Det är inte möjligt att reservera biljetter via anmälningsblanketten, utan platserna delas ut på basen av betald deltagaravgift i Alumnbutiken. Alumnrabatten är i kraft till och med 14.9. Det är inte möjligt att reservera biljetter via anmälningsblanketten, utan platserna delas ut på basen basen av köpta biljetter.

Torsdagen den 24.11.2022 klockan 19, Nationaloperan (Helsingegatan 58).

Liknande händelser

Kulturträff: Hypnotic Brass Ensemble i Huvila-tältet

Alumnföreningens höst startar med ett kulturprogram då Hypnotic Brass Ensemble och Bobby Oroza uppträder i Huvila-tältet på  Helsingfors festspel och bjuder på jazz och soul. Förutom konserten bjuds alumnerna även 15% rabatt på biljetterna och ett f..

Kulturträff: Esquive