Kulttuuritreffit: Innocence

Innocence JeanLouisFernandez

Kuva: Jean Louis Fernandez / Aix-en-Provencen festivaali

Kulttuurisyksyn kohokohta on kansainvälistä suitsutusta kerännyt Innocence-ooppera. Kaija Saariahon säveltämä, Sofi Oksasen kirjoittama ja Aleksi Barrièren dramatisoima Innocence sai menestyksekkään kantaesityksensä Aix-en-Provencen festivaalilla heinäkuussa 2021. Ooppera yhdistää ensimmäistä kertaa BBC:n tuoreessa äänestyksessä merkittävimmäksi elossa olevaksi säveltäjäksi äänestetyn Kaija Saariahon ja Suomen kansainvälisesti tunnetuimman nykykirjailijan Sofi Oksasen.

Innocence on ravisteleva, kahdessa aikatasossa liikkuva ooppera menneisyyden haavoista, ajan kulumisesta ja irti päästämisestä. Helsingissä vietetään häitä, mutta sulhasen perheellä on synkkä salaisuus. Kun kymmenen vuoden takaiset tapahtumat alkavat paljastua juhlaväelle, on aika kohdata totuus.

Trilleri, triumfi, läpimurto” – Helsingin Sanomat
Vuoden odotetuin ooppera” – The New York Times
Mestariteos” – Le Figaro

Alumneille on varattu Innocencen esitykseen 60 paikkaa permannon keskeltä 15 % alennuksella hintaan 90 € (norm. 106 €). Ilmoittaudu mukaan maksamalla osallistumismaksu Alumnikaupassa allaolevan linkin kautta. Muista sen jälkeen myös ilmoittaa osallistujatietosi erillisellä lomakkeella, niin tieto lippujen jaosta ja mahdollisista muutoksista tai ennakko-ohjelmasta tavoittaa sinut. Paikkoja ei kuitenkaan voi varata ilmoittautumislomakkeella, vaan alumnien lippukiintiö jaetaan maksujärjestyksessä. Alumnialennus on voimassa 14.9. asti – maksathan osallistumismaksusi ennen sitä!

Torstai 24.11.2022 kello 19, Kansallisooppera (Helsinginkatu 58).

Kulttuuritreffit: Hypnotic Brass Ensemble Huvila-teltassa

Alumniyhdistyksen syksy avataan Kulttuuritreffeillä, kun Helsingin juhlaviikkojen Huvila-teltassa on tarjolla jazzia ja soulia Hypnotic Brass Ensemblen ja Bobby Orozan tahtiin. Huikean konsertin lisäksi Alumniyhdistyksen jäsenille on luvassa 15 % alennus li..

Kulttuuritreffit: Esquive

Syksyn huimapäisimmät Kulttuuritreffit vievät alumnit kokemaan nykysirkusta ranskalaisten trampoliinin taitajien pariin. Gaëtan Levêquen Esquive kutsuu katsojan tarkastelemaan ihmisen sisäistä halua kohota yhä ylemmäs ja ylemmäs ja kokemaan jatkuva p..