Kulttuuritreffit: Innocence

Innocence JeanLouisFernandez

Kuva: Jean Louis Fernandez / Aix-en-Provencen festivaali

Kulttuurisyksyn kohokohta on kansainvälistä suitsutusta kerännyt Innocence-ooppera. Kaija Saariahon säveltämä, Sofi Oksasen kirjoittama ja Aleksi Barrièren dramatisoima Innocence sai menestyksekkään kantaesityksensä Aix-en-Provencen festivaalilla heinäkuussa 2021. Ooppera yhdistää ensimmäistä kertaa BBC:n tuoreessa äänestyksessä merkittävimmäksi elossa olevaksi säveltäjäksi äänestetyn Kaija Saariahon ja Suomen kansainvälisesti tunnetuimman nykykirjailijan Sofi Oksasen.

Innocence on ravisteleva, kahdessa aikatasossa liikkuva ooppera menneisyyden haavoista, ajan kulumisesta ja irti päästämisestä. Helsingissä vietetään häitä, mutta sulhasen perheellä on synkkä salaisuus. Kun kymmenen vuoden takaiset tapahtumat alkavat paljastua juhlaväelle, on aika kohdata totuus.

Trilleri, triumfi, läpimurto” – Helsingin Sanomat
Vuoden odotetuin ooppera” – The New York Times
Mestariteos” – Le Figaro

Alumneille on varattu Innocencen esitykseen 100 paikkaa permannon keskeltä 15 % alennuksella hintaan 90 € (norm. 106 €). Ilmoittaudu mukaan maksamalla osallistumismaksu Alumnikaupassa allaolevan linkin kautta. Muista sen jälkeen myös ilmoittaa osallistujatietosi erillisellä lomakkeella, niin tieto lippujen jaosta ja mahdollisista muutoksista tai ennakko-ohjelmasta tavoittaa sinut. Paikkoja ei kuitenkaan voi varata ilmoittautumislomakkeella, vaan alumnien lippukiintiö jaetaan maksujärjestyksessä. Alumnialennus on voimassa 14.9. asti – maksathan osallistumismaksusi ennen sitä!

Tapahtuma on täynnä. Voit tiedustella mahdollisia peruutuspaikkoja Alumniyhdistyksen toimistolta. (päivitetty 15.11.2022)

Torstai 24.11.2022 kello 19, Kansallisooppera (Helsinginkatu 58).

Kuva: Ola Kolehmainen © Paimio Sanatorium Foundation

Päiväretki: Paimion parantola 21.8. ja 28.8.

Alumniyhdistyksen syyskauden avaa tänäkin vuonna päiväretki eteläsuomalaiseen kulttuurikohteeseen, ja tällä kertaa lähdemme tutustumaan Paimion parantolaan. Alvar ja Aino Aallon suunnittelema rakennus valmistui tuberkuloosiparantolaksi vuonna 1933. Par..
Kuva: Stefan Bremer

Kulttuuritreffit: Oopperan kummitus

Alumniyhdistyksen kulttuurisyksyn avaa Andrew Lloyd Webberin rakastettu klassikkomusikaali Oopperan kummitus, jota on esitetty Kansallisoopperan päänäyttämöllä loppuunmyydyille katsomoille jo yli sata kertaa. Klassisen musiikin elementtejä populaarimusi..
Kuva: Juliana Harkki

Kulttuuritreffit: Maria Ylipää & Ystävät

Lokakuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Espoon kulttuurikeskukseen kuuntelemaan monipuolisena näyttelijänä ja laulajana tunnettua upeaäänistä Maria Ylipäätä. Yhdessä unelmatrionsa (Marzi Nyman, Niko Kumpuvaara ja Ville Herrala) kanssa Ylipää tarjo..
Tove Jansson: Lintu sininen, 1953 (yksityiskohta). © Tove Janssonin kuolinpesä. Kuva: HAM / Maija Toivanen.

Kulttuuritreffit: Tove Jansson – Paratiisi

Marraskuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Helsingin taidemuseo HAMiin tutustumaan pari viikkoa aiemmin avautuvaan Tove Janssonin (1914–2001) näyttelyyn. Paratiisi-näyttely esittelee Janssonin julkisiin tiloihin 1940- ja 1950-luvuilla toteuttaman seinämaa..

Kulttuuritreffit: Jäniksen vuosi

Joulukuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Kansallisteatteriin, jossa Arto Paasilinnan rakastetuin romaani nähdään tuoreena näyttämösovituksena. Jäniksen vuosi on hullunkurinen, vilpitön ja haikea aikuisten teatterisatu vapaudesta ja kohtalon kummallis..